עמוס ברעם, מנכ"ל התאחדות הקבלנים הפורש, ימשיך לקבל שכר במשך שנה

דורי: הסכם הפרישה אושר ע"י הגורמים המוסמכים

המנכ"ל הפורש של התאחדות הקבלנים, עמוס ברעם, יקבל שכר במשך שנה לאחר פרישתו, ומבלי שיעבוד. כך סוכם בינו לבין נשיא ההתאחדות, אורי דורי. התשלום שיקבל ברעם מוערך בכ-400 אלף שקל.

דורי וברעם סיכמו את ההסדר ביניהם מבלי שהביאו אותו לאישור נשיאות ההתאחדות ואף ללא אישורו של גזבר ההתאחדות, נחום זלינגר. זלינגר אמר ל"גלובס", כי איננו יודע מהם פרטי ההסדר בין השניים וכי הדבר לא הובא לידיעתו.

לפני שבועות אחדים הדיח דורי את ברעם מתפקידו, במפתיע וללא הודעה מוקדמת. באחרונה סוכם בין השניים, כי ברעם יקבל משכורות של שלושה חודשים בגין הודעה מוקדמת שהגיעה לו, וכן משכורות של תשעה חודשים בגין "מענק הסתגלות".

ברעם כיהן כמנכ"ל התאחדות כ-8 שנים. רוב הזמן היתה משכורתו נמוכה יחסית, אך לפני שנתיים סוכם ששכרו יהיה 30 אלף שקל, ככל הידוע צמוד למדד. בהתאחדות מעריכים, כי שכרו של ברעם בשנה האחרונה נע סביב 35 אלף שקל לחודש. על פי נתון זה, יקבל ברעם בהסדר עם נשיא ההתאחדות כ-400 אלף שקל. ברעם תובע בנוסף גם פידיון חופשה.

עוד נודע ל"גלובס", כי ברעם קיבל את שכרו משני מקורות: חלק הסכום שולם לו כמנכ"ל ההתאחדות, ואת היתרה קיבל בתפקידו כמנכ"ל החברה הכלכלית של ההתאחדות, שעסקה בטיפול בבעיותיהם של עובדים זרים, וקיבלה בגין הטיפול תשלומים מקבלנים.

ברעם אישר את פרטי הידיעה ל"גלובס". הוא אמר: "ב-89' קיבלתי התאחדות במצב גרוע, ואני משאיר אחרי התאחדות יציבה וריווחית. קיבלתי את כל שכרי מההתאחדות ומהחברה הבת שלה".

דורי אמר ל"גלובס", כי איננו מוכן להתייחס לשכרו של ברעם ולפרטי ההסדר איתו. דורי אמר, כי הסכם הפרישה עם ברעם נעשה על פי החוזה האישי שחתם ברעם בזמנו, ואושר "ע"י הגורמים המוסמכים בהתאחדות". דורי לא נקב בשמם.

בכירים בהתאחדות, וביניהם המשנה לנשיא, שלמה חייט, אמרו ל"גלובס", כי לא ידעו דבר על תנאי הפרישה של ברעם, וכי הם שומעים על כך לראשונה. דורי והמנכ"ל החדש, שמואל ארד, סירבו למסור פרטים על תנאי העסקתו של ארד ועל שכרו. «מאת אלעזר לוין «עמוס ברעם, מנכ"ל התאחדות הקבלנים הפורש, ימשיך לקבל שכר במשך שנה «דורי: הסכם הפרישה אושר ע"י הגורמים המוסמכים