ערוץ הקניות הפסיד 19 מיליון שקל בשנת 96'; מגעים להכנסת משקיע נוסף

מקורבים: הוצאות השימוש באולפני ג.ג הגדילו ההפסד מעבר למתוכנן * אליעזר ז'ורבין יחליף את דיין כיו"ר

ערוץ הקניות סיים את שנת 96' בהפסד של כ-19 מיליון שקל. כך נודע ל"גלובס". הערוץ החל בפעילות בפברואר 96'. נודע, כי ברבעון הראשון של 97' צומצמו ההפסדים, והסתכמו בפחות מ-4 מיליון שקל.

גורמים המקורבים לקבוצת המשקיעים בערוץ אישרו את הנתונים, אך ציינו כי התוכנית העיסקית יצאה מתוך הנחה שהערוץ יפסיד בשנתיים הראשונות להפעלתו, בשל הוצאות ההקמה הגבוהות. עם זאת, ציינו, כי ההפסד שנצבר ב-96' גבוה מההפסד שנחזה על פי התוכנית.

גורמים אלה העריכו, כי חלק ניכר מהגידול בהפסד נובע מהוצאות גבוהות שנאלץ הערוץ לשלם לאולפני ג.ג בנוה אילן עבור שכירת האולפנים. נודע, כי ג.ג, השותפה בקבוצת המשקיעים של ערוץ הקניות, גובה מהערוץ 5,000 דולר ליום. בשל הוצאות דמי השכירות הגבוהים, החליטו באחרונה בערוץ הקניות לצמצם את שעות האולפן החי, ולעבור למתכונת הדומה יותר לערוץ האמ.טי.וי, לפיה המוצרים מצולמים בכתבות שאינן בשידור חי. כן נודע, כי דמי השכירות הגבוהים הביאו להתמרמרות בין שאר השותפים בקבוצה, המחוייבים על פי חוזה הזכיינות להשתמש באולפנים אלו.

חלקה של ג.ג, בשליטת יורם גלובוס, בקבוצת המשקיעים בערוץ הוא %9.5. %20 נמצאים בידי קבוצת יצוא, %22 בידי דחף, %9 בידי גד פרופר, %12 בידי ערי סטימצקי, %9.5 - כלל סחר, %9.5 - ישאל ועוד כ-%9.5 בידי חברת "עסקה טובה" למכירה באמצעות קטלוגים.

עוד נודע, כי עקב ההפסדים הגבוהים מהמתוכנן, מתנהלים כיום מגעים להכנסת שותפים נוספים, בניסיון להגדיל את ההון. חלק מהשותפים, בכללם כלל סחר וישאל, שוקלים למכור את חלקם, אם יקבלו הצעה טובה.

בתוך כך, הודיע היום (ד') יו"ר הערוץ, מאיר דיין, כי על פי ההסכם בין השותפים, הוא יפרוש מתפקידו לאחר שנתיים. במקומו יתמנה ליו"ר בעל השליטה בדחף, אליעזר ז'ורבין.

על פי נתונים שהגיעו לידי "גלובס", כ-210 אלף בתי אב בישראל רכשו עד כה מוצרים באמצעות ערוץ הקניות, מתוכם כ-%43 הם לקוחות מתמידים. «מאת אורנה רביב «ערוץ הקניות הפסיד 19 מיליון שקל בשנת 96'; מגעים להכנסת משקיע נוסף «מקורבים: הוצאות השימוש באולפני ג.ג הגדילו ההפסד מעבר למתוכנן * אליעזר ז'ורבין יחליף את דיין כיו"ר