פועלים השקעות: האחזקה בטלדור תעבור לפועלים תקשורת

חברת פועלים השקעות, בשליטת קבוצת אורדן-דוברת-שרם, מבצעת העברה פנימית של חבילת מניות טלדור שבבעלותה. פועלים השקעות מחזיקה בכ-2.27 מיליון מניות של חברת המחשבים טלדור, המהוות כ-%25 מהונה של האחרונה. עד כה, החזיקה פועלים השקעות במניות טלדור באמצעות חברת ניקום מחשבים, שבבעלותה המלאה. היום מודיעה פועלים השקעות, כי ניקום מכרה את מניותיה בטלדור לחברת פועלים תקשורת אלקטרונית, שגם היא חברה בת בבעלות מלאה של פועלים השקעות.

מכירת המניות בוצעה תמורת כ-11.4 מיליון שקל, לפי מחיר של 5 שקל למניה, לעומת מחיר של 5.45 שקל למניית טלדור הבוקר בבורסה. העיסקה משקפת שווי חברה של 14 מיליון דולר לטלדור.

לעיסקה לא תהיה כל השפעה על דו"ח הרווח וההפסד של פועלים השקעות, שכן מדובר בהעברת נכסים פנימית בין שתי חברות המוחזקות בשיעור של %100 על ידי פועלים השקעות.

ניקום, אשר מוכרת את מניות טלדור, היא חברה שהחזיקה בזמנו ב-%50 ממניות חברת החומרה אלדור. לאחר מכן, בעיסקה מורכבת, רכשה טלדור את מלוא הבעלות באלדור, כאשר מחצית המניות נרכשו במזומנים מידי אלביט, ומחצית מהן נרכשו מניקום תמורת הקצאה של %18 מהון המניות של טלדור לניקום. האחזקה בטלדור היתה למעשה כל פעילותה של ניקום, וזהו כנראה המניע לרוקן חברה זו מפעילות.

רוכשת המניות, חברת פועלים תקשורת אלקטרונית, נתנה בחודש שעבר אופציה לקבוצת דנקנר המאפשרת לאחרונה לרכוש את אחזקותיה בחברת הטלוויזיה בכבלים, מת"ב. דנקנר, באמצעות חברת תעשיות מלח, עשויה לרכוש את המניות שהיוו %16.2 מהונה של מת"ב תמורת 110 מיליון שקל, ולמכור לפועלים תקשורת אלקטרונית במקביל חבילה של %14 ממניות פועלים השקעות תמורת כ-90 מיליון שקל.

פועלים תקשורת אלקטרונית עשויה להגיע לאחזקה של %22 ממניות פועלים השקעות, שכן בנוסף למניות שצפויות לעבור לידיה במסגרת העיסקה עם דנקנר, היא מימשה בחודש שעבר אופציות של החברה בסכום של 104 מיליון שקל, ובכך אגרה %8 מהון המניות של החברה האם. האחזקה במניות חברת האם עשוי לשמש את החברה כ"סטוק" של מניות בבוא היום, וזאת כאשר תחליט למכור את חבילת המניות שבידה. כמו כן, גורסות הערכות אחרות, מונעת חבילת המניות שבידי חברת הבת הפרעות בניהול החברה מצד מחזיקי מניות מיעוט שלא יוכלו להגיע לשיעור אחזקה משמעותי כדי להפריע לקבוצת דוברת-שרם. «אמיר אייזנברג «פועלים השקעות: האחזקה בטלדור תעבור לפועלים תקשורת «