פסיכיאטר חוייב לשלם 100 אלף שקל למיה קוך, שחשפה שחיתויות בתנובה

משה אבנון חיווה דעתו על מצבה הנפשי בלי לבדוק אותה

בית משפט השלום בחיפה פסק למיה קוך, עובדת תנובה לשעבר, שחשפה שחיתויות בתנובה, פיצויים בגובה 100 אלף שקל מהפסיכיאטר, ד"ר משה אבנון, בגין הפרת הפרטיות ורשלנות. חלק התביעה, הנוגע ללשון הרע - נדחה.

קוך טענה, באמצעות עו"ד קנת מן, כי במשך שנות עבודתה בתנובה, גילתה מספר מעשי הונאה, מעילה ומירמה, שבוצעו על ידי מספר עובדים בחברה. בגין גילויים אלה הגישה תלונה במשטרה. בד בבד עם חקירת המשטרה, פוטרה מעבודתה בטענה, כי ביצעה מעשים המהווים מעילה באמון.

לטענת קוך, בעת שפנתה לבוררות בעתירה לביטול פיטוריה, הפעילה תנובה משרד חקירות פרטי, כדי להשיג מסמכים רפואיים על מצבה. תנובה הגישה מסמכים אלה לאבנון, והוא נתן חוות דעתו כדי לסייע לתנובה בהליך הבוררות נגדה.

קוך טענה, כי אבנון התרשל בתפקידו, בכך שחיווה את דעתו מבלי שבדק אותה בדיקה קלינית במרפאה. כן טענה, כי הוא פגע בפרטיותה והפר את הסודיות הרפואית, הקיימת בין רופא לחולה. היא דרשה פיצוי בגובה 160 אלף שקל.

השופט קבע, כי אבנון הסתמך בחוות דעתו על נתונים לא עדכניים, ומבלי שבדק את קוך.

השופט לא קיבל את תביעת התובעת לפיצויים בגין לשון הרע. לדבריו, "אל לה לתובעת לבוא בטרוניה כלשהי, כאשר היא זו שסיפקה מידע לעיתונות אודות מצבה הנפשי, ועל כן פגעה בעצמה ובפרטיותה". השופט חייב את אבנון, שיוצג בידי עו"ד אורנה לין, גם בתשלום הוצאות משפט ושכר טירחת עו"ד בגובה 15 אלף שקל. «מאת הדס מגן «פסיכיאטר חוייב לשלם 100 אלף שקל למיה קוך, שחשפה שחיתויות בתנובה «משה אבנון חיווה דעתו על מצבה הנפשי בלי לבדוק אותה