פרדיים גיאופיזיקל הגישה טיוטת תשקיף לגיוס 40-33 מיליון דולר בוול-סטריט

ההנפקה תבוצע לפי שווי חברה של 125-105 מ' ד' * משוב תרשום רווח הון של 10.5 מ' ש' לפני מס

חברת פרדיים גיאופיזיקל הגישה בקשה להנפיק מניותיה בבורסה האמריקנית. פרדיים, שעם בעלי מניותיה נמנות גם חברת המחשבים משוב וקרן הון הסיכון מופת, מתכוונת לגייס בין 33 ל-40 מיליון דולר. הנפקת פרדיים תשולב עם הצעת מכר, שבמסגרתה מתכוונים בעלי מניות בפרדיים למכור לציבור חלק מאחזקותיהם, בהיקף כספי של 8 עד 9.6 מיליון דולר.

פרדיים תנפיק לציבור המשקיעים האמריקני 3.35 מיליון מניות, המהוות כשליש ממניותיה, שבנוסף אליהן יציעו בעלי המניות הנוכחיים של החברה כ-800 אלף מניות במסגרת הצעת המכר האמורה. את המניות מתכננת פרדיים להנפיק במחיר של 10 עד 12 דולר, המשקף שווי חברה של 105 עד 125 מיליון דולר אחרי הכסף.

את ההנפקה יובילו החתמים, בנק-אמריקה רוברטסון-סטיבנס ושרודר, שלהם ניתנה אופציית OVER-ALLOTMENT לרכישת כ-622 אלף מניות פרדיים, במקרה של הצלחת ההנפקה.

פרדיים פעלה בעבר כחטיבה עסקית נפרדת בחברת סאיטקס, עד שפוצלה ממנה לפני מספר שנים. החברה הוקמה על ידי קבוצת מומחים להדמיה ולעיבוד נתונים, והיא מספקת פתרונות תוכנה מתקדמים לחיפושי מקורות אנרגיה ברחבי העולם. מוצר הדגל של החברה הוא ה-GEODEPTH, אשר מאפשר מיפוי של שכבות הקרקע על בסיס עומק ועל בסיס זמן, שהינו הפתרון העיקרי כיום בשוק.

פרדיים סיימה את המחצית הראשונה של 97' עם הכנסות של 7.7 מיליון דולר, לעומת כ-5.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-96'. החברה סיימה את התקופה האמורה עם הפסד של 327 אלף דולר, בהשוואה להפסד של 1.2 מיליון דולר, שרשמה במחצית הראשונה של 96'. -לפני מספר חודשים הודיעה פרדיים על השלמת רכישתה של חברת קוגניסייס האמריקנית, אשר מפתחת קו מוצרים משלים לזה של פרדיים. הרכישה בוצעה תמורת 23-19.5 מיליון דולר, כאשר על פי הסכם הרכישה, תשולם חלק מתמורת העיסקה במזומן, וחלקה באמצעות תמלוגים עתידיים ממכירותיה של קוגניסייס.

הכנסותיה השנתיות של קוגניסייס מסתכמות בכ-25 מיליון דולר, ועל פי הערכות, תביא רכישתה את פרדיים לרמת הכנסות שנתית של 50 מיליון דולר בשנת 98'. חלק ניכר מגיוס ההון הנוכחי ישמש לפרעון הלוואות בנקאיות, שנטלה פרדיים כדי לממן את רכישת קוגניסייס.

בעוד שהתוכנות של פרדיים מוזנות בנתונים מעובדים, המוצר של קוגניסייס מעבד ישירות את הנתונים הסייסמיים הנאספים מן השטח על ידי חברות הנפט והאנרגיה. אלדד וייס, מנכ"ל פרדיים, אמר לא מכבר, כי בזכות רכישת קוגניסייס תוכל פרדיים לספק פתרון כולל לניתוח מקיף של הנתונים הסייסמיים, משלב האיסוף ועד תום שלב העיבוד.

הרכישה תעזור לפרדיים, התופסת כיום שליש מהשוק העולמי במיפוי מבוסס העומק, להעמיק את חדירתה לשוק המיפוי מבוסס הזמן, שהוא השוק העיקרי בתחום תוכנות חיפושי האנרגיה. פרדיים מעסיקה כיום למעלה מ-120 עובדים, והיא מפעילה מרכז מו"פ בישראל וחברות בנות בארה"ב, אנגליה וסינגפור.

שתי מתחרותיה העיקריות של פרדיים הן גיאו-קווסט ולנדמארק, שמחזורי ההכנסות השנתיים שלהן נאמדים ביותר מ-150 מיליון דולר כל אחת. שוק התוכנות הגיאופיזיות נאמד כיום בכ-700 מיליון דולר בשנה, והוא עשוי להגיע עד שנת 2000 להיקף של מיליארד דולר.

חברת משוב מחשבים, שמניותיה זינקו בתחילת אוקטובר בכ-%40 תוך מספר ימים, בעקבות שמועות על ההנפקה הקרבה של פרדיים, מחזיקה כיום בכ-%21 ממניות פרדיים באמצעות החברה הבת, משוב-גרוס. בעקבות ההנפקה והצעת המכר, צפוי שווי אחזקותיה של החברה בפרדיים לצמוח בכמה מיליוני דולרים, ועל פי דיווח החברה, היא עשויה לרשום רווח הון לפני מס של 10.5 מיליון שקל.

מופת השקיעה עד כה כמיליון דולר תמורת כ-%6.6 ממניות פרדיים, וערך מניותיה בחברה עשוי לצמוח ב-5-3 מיליון דולר. גם לגבי מופת, מכירה של מניות בהצעת המכר תניב לקרן רווח הון מיידי.

עם בעלי מניות הנוספים בפרדיים נמנים קונצרן כלל והקרנות הנקוק, סטאר, אוקסטון ו-BACHOW. כל אלה השתתפו בהקצאה הפרטית שביצעה פרדיים לאחרונה, ושבמסגרתה גייסה כ-12 מיליון דולר לפי שווי חברה של 42 מיליון דולר. «אמיר אייזנברג «פרדיים גיאופיזיקל הגישה טיוטת תשקיף לגיוס 40-33 מיליון דולר בוול-סטריט «ההנפקה תבוצע לפי שווי חברה של 125-105 מ' ד' * משוב תרשום רווח הון של 10.5 מ' ש' לפני מס