פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, הורתה לחקור החשדות בנושא מינוי בר און

"הפרטים שפורסמו עד כה גרמו זעזוע לכל אזרח" * תלווה עם שני סגניה את החקירה

מ"מ היועץ המשפטי ופרקליטת המדינה, עדנה ארבל, הורתה הבוקר (א') למשטרה לחקור את החשדות שעלו מהפירסום בערוץ הראשון של הטלוויזיה, בפרשת מינויו של עו"ד רוני בר און ליועץ המשפטי לממשלה. ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות שקיימה פרקליטת המדינה במשרד המשפטים עם ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב סנדו מזור, והמשנים לפרקליטת המדינה, עו"ד יהושע רזניק ועו"ד רחל סוכר.

פרקליטת המדינה הורתה למשטרה לפנות לערוץ הראשון של הטלוויזיה ולכתבת איילה חסון, ולקבל מהם את החומר שעליו התבססה הכתבה. אם המשטרה תיתקל בסירוב למתן החומר, תשקול הפרקליטות פנייה לבית המשפט כדי שיורה לחשוף את החומר, במידת הצורך ע"י הסרת החיסיון העיתונאי.

פרקליטת המדינה אמרה, כי הנסיבות שפורטו בכתבות הערוץ הראשון והחשדות המתעוררים לכאורה, מצביעים על כך שקיים אינטרס ממלכתי עליון לגילוי מירבי של החומר עליו מבוססת הכתבה. לדבריה, הגילוי חשוב גם להסרת ולהפרכת חשדות ממי שאינו מעורב בעניין. ארבל אמרה, כי הפרטים שפורסמו עד כה גרמו זעזוע לכל אזרח ומתבקשת חקירה מהירה לגילוי האמת.

את הרכב צוות החקירה יקבע ראש אגף החקירות, ניצב סנדו מזור. הוא עצמו יפקח אישית על החקירה. הצוות ילווה בפרקליט בכיר. פרקליטת המדינה ומשניה ילוו את החקירה בכל שלביה. מזור אמר, כי גם אם אין בפרשה עניין פלילי, יש בה היבטים רבים שיש לחקור. מזור מסר, כי יתייעץ עם המפכ"ל אסף חפץ בנושא הרכב צוות החוקרים.

שר המשפטים, צחי הנגבי, בירך על ההחלטה לפתוח בחקירה.

הנגבי גילה, כי לא הוחלט עדיין מי ימונה ליועץ המשפטי הבא. « «פרקליטת המדינה, עדנה ארבל, הורתה לחקור החשדות בנושא מינוי בר און «"הפרטים שפורסמו עד כה גרמו זעזוע לכל אזרח" * תלווה עם שני סגניה את החקירה