פשרה: מגדל תפוצה ב-750 אלף שקל בגין נזקים בשריפה במלון מלכת שבא אילת

בהסכם פשרה בבית המשפט המחוזי בת"א נקבע, כי חברת הביטוח מגדל תפוצה בסכום של כ-750 אלף שקל בפרשת השריפה במלון מלכת שבא באילת.

מגדל ביטחה את חברת מלון קאזינו אילת, הבעלים של המלון, וביום 23.12.91 פרצה שריפה בחדר בקומה השלישית של המלון, לאחר שאורח במלון השאיר בעת שנרדם בחדרו נר דולק, ובעת שנפל גרם לשריפה שהתפשטה לכל הקומות השנייה והראשונה של חדרי האירוח במלון.

השריפה כילתה בצורה ניכרת את כל תכולת המלון על כל שלושת קומותיו ופגעה קשות במערכות הנדסיות ובמבנה עצמו. כמו כן גרמה השריפה לנזקים קשים בגוף וברכוש לאורחי המלון.

מגדל פיצתה את חברת מלון קאזינו אילת בסכום של 3.5 מיליון דולר בגין הנזק לתכולה ולמבנה המלון, וכן נאלצה לפצות חלק מאורחי המלון בגין נזקיהם בעקבות השריפה.

על פי הסכם הפשרה יחולק סכום הפשרה, כך שחברת השמירה, שהיתה אחראית להתקנת מערכת גילוי האש והעשן במלון, תשלם למגדל 150 אלף דולר, איגוד ערים אילת לשירותי כבאות - אילת איילות ישלם 60 אלף שקל, גרטנר גיבור קומט אדריכלים תשלם 40 אלף דולר ואילו חברת הביטוח סהר תשלם למגדל 40 אלף שקל (תא 761/93). «יצחק דנון «פשרה: מגדל תפוצה ב-750 אלף שקל בגין נזקים בשריפה במלון מלכת שבא אילת «