צ'יסמריו-שן-נפתלי שוקל לעתור לבג"ץ

בעקבות פסילת סרטוני הפרסומת לשבועון "אנשים", על ידי הרשות השניה

פרסום צ'יסמריו-שן-נפתלי מאיים לעתור לבג"ץ, בעקבות החלטת הרשות השניה לרדיו ולטלויזיה לפסול את סדרת סרטוני הפרסומת שהיתה אמורה לעלות אמש במסגרת מסע ההחדרה לשבועון החדש "אנשים", שמאחוריו עומד המיליארדר תד אריסון.

בסרטים השונים, שנושאים את הסלוגן: "אנשים - עיתון חושפני חדש", מוצגת אשה חבולה, נזירה, וכן זוג - גבר ואשה.

אילת מצגר, מנהלת הפיקוח על הפרסומות ברשות השניה, נימקה את פסילתה שלושת התשדירים מתוך הארבעה שאמורים היו לעלות אתמול, בכך ש"קיימת משום פגיעה ברגשות הציבור, המאמין כי נזירה כסמל לכהן-דת, או כמייצגת הדת הנוצרית, הינה דמות שאין להציגה באופן שבו היא מוצגת בתשדיר. נוכח זאת, התשדיר עומד בניגוד לכללי האתיקה בפרסומת.

"בסרטון שבו מוצגת אשה מוכה", טוענת מצגר, "קיימת משום פגיעה ברגשותיו של הציבור בהצגת האשה המוכה לשם קידום מוצר מסחרי, כפי שהדבר נעשה בתשדיר".

בתגובה מסר חנן שן, מנכ"ל צ'יסמריו-שן-נפתלי: "במידה וועדת הפרסום העליונה של הרשות השניה לא תאשר את השידורים, נפנה לבג"ץ נגד הרשות השניה".

עוד הוסיף שן: "מה עדיף מבחינה ציבורית: הפיטמה של תפוזינה, או איבר מין מוסתר של טרנסקסואל, ויק כמעט עירומה על שפת הים, פרומו לתוכנית עובדה על אונס מפגרת, או תשדיר על נשים מוכות? מדוע בכלל צריך צנזורה על פרסומות, כאשר אין צנזורה על תוכניות בטלוויזיה?" «ורד שרון-ריבלין «צ'יסמריו-שן-נפתלי שוקל לעתור לבג"ץ «בעקבות פסילת סרטוני הפרסומת לשבועון "אנשים", על ידי הרשות השניה