צוותא מערערת על אי חיוב המדינה לשלם לה פיצויים

חברת צוותא מערערת לביהמ"ש העליון על פסק דין השופט אליהו בן-זימרה בבית המשפט המחוזי בירושלים, לפיו נדחו טענות צוותא לפיצוי על אובדן רווחים, בשל אי מתן כל יחידות הדיור שצוותא טענה שמגיע לה לבנות באלפי מנשה.

צוותא חתמה עם מינהל מקרקעי ישראל על הסכם, לפיו תבנה %80 מתוך 1,500 יחידות מתוכננות בישוב אלפי מנשה. במהלך הזמן שונה ההסכם, עד שבשנת 1986 הגיעה לנוסח מוסכם.

בשנת 1991, עם גלי העלייה, החליטה המדינה לאפשר לחברות אחרות להקים בישוב יחידות דיור, כאשר לטענת צוותא היה על המדינה להקצות לה את הבנייה. לדברי צוותא, ניתנו לחברות הללו תנאים משופרים. המדינה ניסתה לפצות את צוותא בהצעה למסור לה בניית 1,500 יחידות דיור בישוב גבעת טל, אך עם החלפת הממשלה בשנת 92', הוקפאה הבנייה.

לאור האמור, ביקשה צוותא מבית המשפט להורות למדינה לפצות אותה על אובדן רווחים בשל הפרת סעיף שאיפשר לה בניית יחידות דיור אשר בסופו של דבר נמסרו לאחרים.

השופט בן-זימרה דחה את טענות צוותא, ועל כך מערערת החברה לעליון באמצעות עו"ד ספרן יוסי שגב. לדברי צוותא, השופט נתן עדיפות למדינה במישור החוזי, ויש לחייב את המדינה לכבד חוזים כמו כל גורם פרטי, במיוחד כשהיא איננה מוכיחה ומסבירה מדוע לא קויים החוזה. «מאת שמואל דקלו «צוותא מערערת על אי חיוב המדינה לשלם לה פיצויים «