צפויה העברת השוק הסיטונאי מת"א לחירייה - לאחר העברת האתר לנגב

החלטת הממשלה מאשרת את החלטת הממשלה הקודמת, שהוקפאה

השוק הסיטונאי בתל אביב ומפעלים ושירותים שונים ממרכז תל-אביב צפויים לעבור לאזור חוות הזרע, שליד חירייה, לאחר שתושלם העברת אתר האשפה שם לנגב. כך אמרה מנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה, נחמה רונן, בעקבות החלטת הממשלה לסגור את אתר חירייה. באתר מתוכנן לקום גם פארק ואזור בילוי.

בישיבתה ביום שישי האחרון קבעה הממשלה, כי האתר ייסגר עד ה-1 בדצמבר השנה וכי האשפה בו תפונה לנגב.

מהמשרד לאיכות הסביבה נמסר, כי בשלב זה אין תוכנית מגובשת לפרטים בנושא רכבת הזבל. לאתר דודאים תועבר האשפה באמצעות משאיות, ואילו נושא הרכבת יהיה אקטואלי כאשר יחל לפעול האתר באורון, הנמצא בשלבי תכנון.

ההתנגדות העיקרית לאתר מגיעה מחיל האוויר. אזור אורון הוא אתר אימונים של החיל, ובחיל חוששים מתאונות העלולות להיגרם ע"י ציפורים שיימשכו לאתר. בקרוב מתוכננת פגישה בעניין זה בין השר לאיכות הסביבה, רפאל איתן, לבין שר הבטחון, יצחק מרדכי.

החלטת הממשלה מאשרת את החלטת הממשלה הקודמת, שהוקפאה בלחץ תושבי הדרום. סגירת חירייה מחוייבת בשל הסכנה לתנועת המטוסים בנתב"ג, מאחר שגובה האתר - 81 מ' - נמוך ב-5 מ' בלבד מהגובה המירבי המותר על פי תקנות אירגון התעופה העולמי.

מנהל האגף לשימור הסביבה בחברה להגנת הטבע, עמית שפירא, אמר ל"גלובס" בתגובה, כי החברה מברכת את הממשלה על ההחלטה לסגור את חירייה ולהעביר את הפסולת לדודאים.

ר' עיתונים בארץ, עמוד 70) «מאת זהבה דברת «צפויה העברת השוק הסיטונאי מת"א לחירייה - לאחר העברת האתר לנגב «החלטת הממשלה מאשרת את החלטת הממשלה הקודמת, שהוקפאה