קונצרן לוריאל הגדיל אחזקותיו באינטרביוטי ל-%74

מנכ"ל לוריאל אירופה: "שוק הקוסמטיקה הישראלי צפוי להכפיל את עצמו בתוך 5 שנים" * כל פעילויות לוריאל בישראל, ירוכזו בחברת אינטרביוטי * חברת קינגרוד, המפיצה מוצרים לשוק המספרות, תתמזג עם החברה % מחזור המכירות ב-96': 34 מיליון דולר

לוריאל, קבוצת הקוסמטיקה הגדולה בעולם, הגדילה את אחזקותיה בחברת הקוסמטיקה אינטרביוטי מ-%65.5 ל-%74. כך נודע לגלובס. בינואר השנה רכש הקונצרן %35.5 ממניות החברה, תמורת 9 מיליון דולר, נוסף על ה-%30 בהם החזיק מאז מאי 94', כך שהיקף ההחזקות של לוריאל באינטרביוטי עמד על %65.5 מהון המניות של החברה. ההון הנותר מוחזק בידי המשקיעים הישראלים: משפחת פרופר, משפחת נוסן, ומשפחת קליין.

עד שנת 94', יוצגה לוריאל בישראל באמצעות שני סוכנים - אינטרביוטי, לשיווק מוצרי לוריאל בנקודות המכירה, וסוכנות קינגרוד למוצרי שיער, הפועלת בשוק המספרות. נמסר כי עד תום השנה הנוכחית תתמזג קינגרוד, בבעלות משפחת אלבז, לתוך אינטרביוטי וכל פעילויות לוריאל ירוכזו בחברה אחת שמחזורה צפוי להגיע עד תום 96 ל-34 מיליון דולר.

ההשקעה שביצעה לוריאל תנותב לפיתוח והרחבת החברה. מלוריאל נמסר, כי השקעה זו תואמת את מדיניות לוריאל, הרואה בישראל את מרכזה האסטרטגי במזרח התיכון.

בין המותגים של לוריאל, המשווקים על ידי אינטרביוטי: פלניטוד, הלנה רובינשטיין, לנקום, אלסב, סטודיו ליין, קשארל, ראלף לורן, פלומה פיקסו ווישי.

במאי 94', רכשה לוריאל %30 ממניות אינטרביוטי, כאמור, והפכה למחזיקת המניות העיקרית בחברה. בינואר 95' החלה לוריאל לייצר את מוצריה במפעל אינטרביוטי במגדל העמק.

מחזור המכירות של קונצרן לוריאל הסתכם בשנת 95' ב-11 מיליארד דולר, ונתח הפעילות שלה הוא כ-%12 משוק הקוסמטיקה העולמי. %80 ממחזור המכירות של לוריאל מקורו במוצרי קוסמטיקה, ואילו השאר במוצרי צריכה בריאותיים.

פרנקלין ברבי, מנכ"ל לוריאל אירופה, שהגיע בשבוע שעבר לישראל, לרגל ועידת ירושלים לעסקים: "התחלנו להשקיע בהרחבה ובהגדלה של יכולות הייצור, על מנת שיותאמו לדרישות המוצר בחו"ל. המטרה היא להגדיל את פוטנציאל היצוא לארצות דרום אירופה בעתיד הקרוב. "אחד מנדבכיה השיווקיים של לוריאל, היא העובדה שהיא ביססה את התפתחותה על שווקים זרים. השנה, לראשונה, יותר מ-%50 ממחזור המכירות של החברה מקורו במכירות מחוץ לאירופה".

ברבי אמר, כי ללוריאל ציפיות גדולות מישראל: "אנו מקווים להגדיל את חלקנו בשוק דרך פיתוחם של שווקים חדשים כמו שוק האיפור, הבשמים, מוצרי צביעת שיער ועוד. כבר עכשיו אנחנו מובילי השוק בתחום טיפוח העור, הודות לפלניטוד".

מנהל לוריאל אירופה אמר עוד כי לוריאל מעוניינת לפתח את מותגי נטורל סי ביוטי באמצעות אינטרביוטי. הסדרה כוללת בוץ ומלחים מים המלח. "למעשה, שני שליש מהמחזור של נטורל סי ביוטי מגיע מחוץ לישראל, מכ-15 מדינות. אנחנו מתכוונים לעזור בפיתוח של תחום זה על ידי הגדלת אמצעי המחקר ועל ידי תמיכה בשיווק בחו"ל".

ברבי הוסיף ואמר כי "ישראל יכולה לפתוח בפנינו תחומים חדשים ומגוונים, לדוגמא במחקר - לעיתים מכונה ישראל 'עמק הסיליקון של המזרח התיכון', מכיוון שניתן למצוא כאן מספר גדול של מדענים חוקרים. התחלנו גם בתוכנית רחבה של שיתוף פעולה מדעי עם מעבדות שונות ומרכזי מחקר כמו המרכז הרפואי הדסה, אוניברסיטת ת"א, טבע, ועוד בתי חולים בישראל".

לדברי ברבי, שוק הקוסמטיקה הישראלי מפותח מאוד, עם 54 דולר הוצאה שנתית לנפש, כמו בדנמרק ויוון, אולם מהווה כמחצית מהשוק הצרפתי שעומד על 100 דולר הוצאה שנתית לנפש: "נתונים אלה מראים עד כמה רב הפוטנציאל בישראל". הוא צופה כי שוק הקוסמטיקה הישראלי יוכפל בתוך 5 שנים: "זוהי סיבה טובה מאוד לעשות עסקים במדינה זו". לא ניתן היה להשיג את תגובת גד פרופר, יו"ר מועצת המנהלים של אינטרביוטי, השוהה בחו"ל. «ורד שרון-ריבלין «קונצרן לוריאל הגדיל אחזקותיו באינטרביוטי ל-%74 «מנכ"ל לוריאל אירופה: "שוק הקוסמטיקה הישראלי צפוי להכפיל את עצמו בתוך 5 שנים" * כל פעילויות לוריאל בישראל, ירוכזו בחברת אינטרביוטי * חברת קינגרוד, המפיצה מוצרים לשוק המספרות, תתמזג עם החברה % מחזור המכירות ב-96': 34 מיליון דולר