קטש, הנפלד וגודס הוזמנו להשקיע בחברת הטכנולוגיה טגריטי

המזמין, אריה פיינגולד: "מדובר באנשים חכמים, בוגרי לימודי עסקים בארה"ב"

הפסדים כמו זה שידעה אמש קבוצת הכדורסל של מכבי תל-אביב, במשחקה מול בני הרצליה, לא מוסיפים נחת לשחקני הקבוצה, שאמורים ליהנות ממענקים שמנים עבור נקודות ליגה שהם צוברים.

אבל מתברר שיש מי שדואג לחלק משחקני הקבוצה גם מבלי שיגירו זיעה במגרש, ומספק להם מקור הכנסה אלטרנטיבי. גם כאן, אגב, ההכנסה איננה מובטחת ומותנית בהתרחשויות עתידיות.

שניים מכוכבי מכבי, עודד קטש ונדב הנפלד, וכוכב נוסף שעזב בתחילת העונה, גיא גודס, המשחק כיום בקבוצת קאזרטה האיטלקית - זכו להשתתף בהקצאה פרטית של מניות שביצעה חברת סטרט-אפ קטנה בשם טגריטי. מי שדאג לשלושה הוא אריה פיינגולד, נשיא חברת מרקורי, שמניותיה נסחרות בוול-סטריט, ואשר ידוע בקהילת הכדורסל כאוהד מושבע של הקבוצה, שאיננו מפספס אף אחד ממשחקי הבית שלה ביד אליהו.

פיינגולד הוא עוד "אוהד שרוף", אבל להבדיל מרבים אחרים הרואים עצמם כמשתייכים לקטגוריה הזו, הוא גם פועל ככזה. לאחר הפסדים כואבים הוא מגיע לחדר ההלבשה לעודד את שחקני הקבוצה ומאמנה, והוא גם תורם כספים מכיסו כדי לקדם את הקבוצה. היום, כידוע, כדורסל הוא ביזנס לכל דבר.

ל"גלובס" התברר כי באחד מצעדי המחווה שעשה פיינגולד, הוא החליט לתגמל את קטש, גודס והנפלד על תרומתם הרבה לקבוצה שהוא כה מעריץ. לא תיגמול ישיר בשכר, אלא במניות בחברת היי-טק. לא בטוח שקטש-גודס-הנפלד יודעים בדיוק מה משמעות המניות שהוקצו להם, במה טגריטי עוסקת ומה התחזיות העסקיות של החברה.

מה שכנראה פיינגולד כן הסביר להם, זה שמדובר במניות, שביום מן הימים ישנו סיכוי שהן יהיו שוות מיליונים רבים של דולרים, מה שמותנה כמובן בהנפקת מניות של טגריטי לציבור.

אם לשפוט לפי רשימת בעלי המניות בטגריטי, הרי שבהחלט ניתן לומר ששמם של קטש, גודס והנפלד מופיע לצידם של משקיעים כבדים וידועי שם בתעשיית ההיי-טק בפרט וההון סיכון בכלל.

כלל תעשיות אלקטרוניקה, קרנות ההון סיכון סטאר, אדוונט, ג'מיני, קוואנטום הישראלית (לא זו של ג'ורג' סורוס, המושקעת בקבוצת אלרוב) ויוזמה - את כל אלה שיתף פיינגולד בטגריטי, שהוא גם מנהלה וגם מבעלי מניותיה.

כמו כן, הוקצו מניות בטגריטי למנהלי ג'מיני, אד מלבסקי ויוסי סלע, לדן טולקובסקי וליאיר שמיר, הנמצא גם ברשימת המנהלים של טגריטי. אגב, שמיר, לשעבר מנכ"ל עלית, ידע להתברג יפה כמשקיע פרטי במספר חברות היי-טק, ולפני מספר חודשים אף השביח את אחזקתו באחת מהן, קומפי, שהנפיקה בבורסה הישראלית.

ועם רשימה כזו, נראה כי לשלושת הכדורסלנים המוכשרים יש סיכוי לא רע לגזור קופון נכבד אם טגריטי אכן תנפיק בבוא היום. הון המניות של החברה מורכב מ-13.8 מיליון מניות בכורה ומ-4.1 מיליון מניות רגילות. על פי הנתונים שהגיעו לידינו, כדורסלני מכבי תל-אביב מחזיקים במניות רגילות של החברה, לפי החלוקה הבאה: נדב הנפלד - 300 אלף מניות, גיא גודס - 250 אלף מניות ועודד קטש - 135 אלף מניות.

על פי הערכות זהירות, אם הכל ילך כשורה, טגריטי תהיה בשלה להנפקה תוך שנתיים-שלוש מהיום. אם אכן יתממש תסריט זה, הרי שכל אחד משלושת הכדורסלנים עשוי להחזיק בידו חבילת מניות ששוויה ינוע בין מיליון דולר ל-3 מיליון דולר. לא רע בתור "השלמת הכנסה".

אריה פיינגולד אמר היום ל"גלובס", כי צירף את הכדורסלנים להשקעה בטגריטי מאחר "שמדובר באנשים חכמים, בוגרי לימודי עסקים בארה"ב, שמצאתי לנכון לפנות אליהם". ככל הידוע, להגדרה זו עונה מבין השלושה רק הנפלד, שבילה כשנה במכללת קונטיקט. עם זאת, פיינגולד לא הכחיש שפנה גם לכדורסלנים אחרים במכבי, ונראה כי אחד מאלה שמתאים לקטגוריית בוגרי מכללות בארה"ב הוא דורון שפר, שגם הוא הלך בעקבותיו של הנפלד ומשחק כיום במכבי.

לדברי פיינגולד, הכדורסלנים שהשקיעו בטגריטי דווקא כן בדקו את החברה והם יודעים במה הם השקיעו. "בסופו של דבר, אסור לשכוח שמדובר כאן בעסקים, וכל אחד שרוצה להשקיע צריך לעשות את השיקולים שלו. אני רק הצעתי להם". ככל הידוע, השלושה שבחרו להשקיע בטגריטי השקיעו כמה עשרות אלפי דולרים כל אחד במניות החברה.

טגריטי עצמה ביצעה היום פרזנטציה שנמשכה 30 דקות בפני משקיעים מוסדיים ופרטיים בכנס ההיי-טק השנתי של אוורגרין ושותפה האמריקני, בנק ההשקעות רוברטסון-סטיבנס.

טגריטי מפתחת מוצרים המיועדים למצגות ממוחשבות, המבוססים על הפיכת לוח עליו מוקרנת המצגת לחלק אינטגרלי ממחשב הפי.סי. למעשה, המחשב האישי מקרין את שקפי המצגת ואת מקשי המקלדת על הלוח, ולחיצה על המקשים המוקרנים מתפעלת פונקציות של המחשב. בנוסף, מצורפת למערכת מצלמה, שמעדכנת את השקפים במקרה שהמציג או מי מהמשתתפים במצגת מעוניין להוסיף פריט לשקף בכתב יד.

באמצעות המערכת הזו ניתן גם להפוך מצגות לאנשי עסקים, למשקיעים וגם שיעורים באוניברסיטאות ובבתי הספר לאינטראקטיביים. הדבר מייעל את המצגת, ומאפשר למשתתפים בה להיות מעורבים בה ולהגיב על הדברים שמוצגים להם. -בין היתר, מאפשרת המערכת לתלמידים להיות מרוכזים בהרצאות באוניברסיטה מבלי שייאלצו לרשום במקביל את תוכן השיעור. לאחר ההרצאה, ניתן להעביר את תוכן השקפים שהוצגו בשיעור אל דפי אינטרנט באמצעות לחיצת כפתור על הלוח. כך, יכולים התלמידים להפיק הדפסה של ההרצאה ששמעו מייד בסמוך לשמיעתה.

טגריטי החלה למכור את מוצריה בתחילת 97', ועל פי הערכות, היא תסיים את השנה עם מכירות של כמה מיליוני דולרים.

אריה פיינגולד היה בעבר בעל מניות ומנהל בחברת דייזי מערכות האמריקנית. בסופו של דבר פרש מתפקידו לאחר שהחברה נקלעה להפסדים, אך ידע למכור את מניותיו שם בזמן הנכון תמורת כמה מיליוני דולרים.

בסוף שנות ה-80 שב פיינגולד לישראל והקים את חברת מרקורי, שהנפיקה את מניותיה בוול-סטריט. מרקורי מפתחת תוכנות לבדיקת מערכי תוכנה, ולאחר תקופה לא קלה, עלתה לאחרונה על פסי רווחיות מרשימה. את הרבעון השלישי של 97' סיימה החברה עם הכנסות של 19.6 מיליון דולר ועם רווח של 2.3 מיליון דולר.

מניית מרקורי, בעקבות התוצאות הטובות, שבה לרמות מחירים של 23 דולר, קרוב לרמת השיא שידעה המניה לפני למעלה משנתיים. שווי השוק של מרקורי נע סביב 370 מיליון דולר.

פיינגולד, אופטימי מטבעו, רואה פוטנציאל רב בטגריטי ("אם כי הנבואה ניתנה לשוטים"). הוא גם סבור שמכבי תל-אביב תדע להתגבר על המשבר הפוקד אותה, והיא עוד לא אמרה, לדעתו, את המלה האחרונה. "עם כל האנשים שאני מצדיע להם, שמשקיעים בקבוצה ממרצם ומנפשם, ויחד עם העבר, המלמד שמכבי ידעה כבר להיחלץ ממשברים, אני מאמין שגם העונה הקבוצה תדע לחזור לעצמה ובגדול", הוא מסכם. « מאת אמיר אייזנברג «קטש, הנפלד וגודס הוזמנו להשקיע בחברת הטכנולוגיה טגריטי «המזמין, אריה פיינגולד: "מדובר באנשים חכמים, בוגרי לימודי עסקים בארה"ב"