קצב צפוי לחזור לניהול חגיגות ה-50; מודעי מועמד ליו"ר העמותה הציבורית

משרד הקליטה מתכוון להפעיל תוכנית חלופית לארועי ה-50

שר התיירות, משה קצב, יחזור לנהל את חגיגות ה-50 למדינה. לתפקיד יו"ר העמותה הציבורית של החגיגות ימונה ככל הנראה, יצחק מודעי. כך נודע ל"גלובס".

אתמול (ב') נערכה פגישה בלשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בהשתתפות קצב, מודעי ומרב אידלסון, מראשי מארגני חגיגות ה-50 לישראל בארה"ב. בפגישה נדונו המינויים לחגיגות, וסוכם כי לאחר החג יתן מודעי את תשובתו הסופית. לתפקיד מנכ"ל העמותה הועלו מספר שמות, שלא נמסרו.

קצב התפטר מניהול החגיגות לפני מספר שבועות, במחאה על צורת פעולתם של יו"ר העמותה הציבורית של החגיגות, יוסי פלד, ומנכ"ל העמותה, חיים סלוצקי. לפני כשבוע התפטרו גם פלד וסלוצקי, תוך שהם מטיחים האשמות חוזרות אל קצב.

לאחר התפטרותם של פלד וסלוצקי, הועברה פנייה מלשכתו של נתניהו אל קצב שיחזור לתפקיד. קצב, ככל הידוע, נוטה להענות בחיוב לבקשה, אבל יעשה זאת לאחר שיסוכמו המינויים של יו"ר ומנכ"ל לעמותה.

היום (ג') הודיע משרד הקליטה כי הוא מתכוון להפעיל תוכנית חלופית לאירועי שנת ה-50, בעקבות "אי-שביעות רצון מהתוכניות המתגבשות לחגיגות שנת ה50, אשר אינן כוללות את תרומתה העצומה של העלייה והעולים למדינה ב-50 שנותיה".

משרד הקליטה מייעד לחגיגות 3 מיליון שקל מתקציב 98', כאשר לכך יתווספו תקציבים של רשויות מקומיות וארגונים איתם עובד המשרד. הסוכנות היהודית הודיעה על רצונה להיות שותפה בפרוייקט, בהיקף של חצי מיליון דולר.

דובר משרד הקליטה אמר, כי המשרד מתכנן לקיים את התוכנית החלופית בכל מקרה, כחלק ממדיניותו להעלות באופן משמעותי את תדמית העולים בקרב הציבור הישראלי.

(ר' "עיתונים בארץ", עמ' 70). «מאת אביבה קרול «קצב צפוי לחזור לניהול חגיגות ה-50; מודעי מועמד ליו"ר העמותה הציבורית «משרד הקליטה מתכוון להפעיל תוכנית חלופית לארועי ה-50