קרדן רכשה %50 מכלל שיווק ומסחר על פי שווי של כ-26 מיליון דולר

העיסקה מותנית בהעברת הסוכנויות הזרות * לכלל סחר אופציה למכירת המחצית בתום שנה

קרדן רכשה %50 מפעילות כלל שיווק ומסחר. על העיסקה המתגבשת פורסם לראשונה לפני כשלושה שבועות ב"גלובס". בעיקבות העיסקה, יקימו קרדן וכלל סחר חברה משותפת לטיפול בפעילות כלל שיווק ומסחר. הפעילות, למעט סוכנות ימאהה, תעבור לחברה החדשה, בה יהיו שתי החברות שותפות בחלקים שווים.

העיסקה כוללת מכירת מלאים ורכוש קבוע וכן טיפול בחייבים. לא ניתן היה לקבל את שווי העיסקה, אך שווי כלל שיווק ומסחר לצורך העיסקה עמד על כ-26 מיליון דולר. סכום העיסקה לא כולל את פעילות כלל ימאהה, ותלוי בזכיונות שיועברו בעתיד לידי החברה המשותפת.

נודע, כי כלל סחר תישאר שותפה בחברה החדשה לתקופה של שנה, כאשר בידה האופציה לצאת מן השותפות בתום שנה. מהלך זה נובע מהבעייתיות הכרוכה בהעברת הסוכנויות של החברות הזרות, אותן מייצגת כלל שיווק ומסחר. כל העיסקה כפופה לקבלת הסוכנויות בחו"ל, ונודע כי אי קבלת הסכמה ממספר סוכנויות עלולה להביא לביטול העיסקה.

קרדן התחרתה בקבוצה שבראשה עמדו מנכ"ל כלל שיווק ומסחר, עמנואל שלם, ואלי הולנדר, מנכ"ל כלל טויס. מאחורי קבוצה זו עמד ערי סטימצקי, הבעלים של רשת סטימצקי.

עוד נודע ל"גלובס", כי ההסכם עם קרדן כולל המשך העסקת העובדים הבכירים של כלל שיווק ומסחר, בהם מנכ"ל כלל טויס, אלי הולנדר, כאשר שלם ייצא מן הקבוצה. הניהול יהיה בידי חברת קרדקס מקבוצת קרדן, ומנהלה, מנחם וולקוביץ', וכלל תהיה שותפה במועצת המנהלים.

ל"גלובס" נודע כי עובדי כלל שיווק ומסחר פנו לעורך דין המתמחה בדיני עבודה באשר לשמירת זכויותיהם.

לא ניתן היה להשיג את תגובת מנכ"ל כלל סחר, דוד גולן, ואת תגובת מנכ"ל קרדקס, מנחם וולקוביץ, לידיעה.

(הרחבה ב"נתח שוק", עמוד 60.) «מאת זהבה דברת «קרדן רכשה %50 מכלל שיווק ומסחר על פי שווי של כ-26 מיליון דולר «העיסקה מותנית בהעברת הסוכנויות הזרות * לכלל סחר אופציה למכירת המחצית בתום שנה