קרן גאפ ותקן במגעים לרכישת השליטה בזיקית בכ-30 מיליון דולר

קבוצת מנחמוב-אליקהאני הפסיקה את המו"מ - סירבה לשלם 33.5 מיליון דולר

חברות קרן גאפ ותקן מנהלת מגעים לרכישת השליטה בחברת הנדל"ן זיקית ממשפחת פלקוביץ בכ-30 מיליון דולר. החברות ביקשו מרואה החשבון אהרון זוהר להעריך את שוויה של זיקית. קודם לכן נכשל מו"מ למכירת השליטה לקבוצת מנחמוב-אליקהאני.

קרן גאפ, תקן וזיקית עדיין לא הודיעו לבורסה על המגעים ביניהן. משפחת פלקוביץ מחזיקה בכ-%58 ממניות השליטה ובכ-%45 ממניות ההון בזיקית. המשפחה ביקשה בעד המניות 30 עד 33.5 מיליון דולר.

קרן גאפ היא בעלת השליטה בתקן. השליטה בקרן גאפ מתחלקת, בחלקים שווים, בין קבוצת אלון ליברמן ורואה החשבון חיים גיאר לבין קבוצת חברות פרופיט ואוריאלי. לקרן גאפ 24 מיליון שקל במזומן, ולתקן 29 מיליון שקל במזומן. ליברמן אמר לגלובס כי החברות מתענינות בעיסקה אפשרית.

מסעוד אליקהאני מלונדון (יזם "בניני התאומים" בר"ג) ניהל מו"מ לרכישת המניות מפלקוביץ. המו"מ נפסק לאחר שפלקוביץ דרש 33.5 מיליון דולר, ואילו אליקהאני העריך את שווי המניות בכ-27-26 מיליון דולר בלבד. אליקהאני ניהל את המו"מ באמצעות נציגיו בארץ, היהלומנים חנן וגד מנחמוב.

רו"ח זוהר אישר לגלובס, כי בדק את שוויה של זיקית על פי בקשת קבוצת מנחמוב-אליקהאני, וכי הוא בודק עתה את השווי על פי בקשת קרן גאפ ותקן. לדבריו, דורשת משפחת פלקוביץ כ-30 מיליון דולר בעד המניות, אך כרגע נראה ששווין פחות גבוה. הוא ציין, כי אחת הבעיות בעיסקה היא, שבידי פלקוביץ פחות מ-%50 ממניות ההון.

גד מנחמוב אישר לגלובס, כי הקבוצה ניהלה מו"מ לרכוש את המניות, והפסיקה אותו בשל פערי המחירים שצוינו. פלקוביץ אמר לגלובס, כי את המו"מ מרכז המנכ"ל רוני טבק, הנמצא בחו"ל ואי אפשר היה לקבל את תגובתו.

בבעלות זיקית מגרש בן 19 דונם ברמת החייל, המוערך בכ-1.5 מיליון דולר לדונם. בבעלותה גם נכסים מניבים באיזורי התעשיה של פתח תקוה, קומת משרדים מושכרת בבית הטקסטיל ומזומנים בקופה. « «קרן גאפ ותקן במגעים לרכישת השליטה בזיקית בכ-30 מיליון דולר «קבוצת מנחמוב-אליקהאני הפסיקה את המו"מ - סירבה לשלם 33.5 מיליון דולר