ראש עיריית אילת ביטל תוכניות לפרוייקטים על שטח מספנת חיל הים

במטרה למנוע את סגירת המספנה * יציע להפעיל אותה עבור ספינות פרטיות

ראש עיריית אילת, גבי קדוש, ביטל את כל התוכניות להקמת פרוייקטים תיירותיים שהיו מתוכננים להיבנות על שטח מספנת חיל הים באילת. בין היתר, מדובר בפרוייקט תיירותי ענק של חברת קרנבל הוטלס אנד קזינוס שבבעלות תד אריסון.

לדברי קדוש, הוא החליט על כך, כדי למנוע כל ניסיון לסגור את המספנה. לדבריו, ההחלטה התקבלה למרות הלחצים הכבדים שהופעלו עליו ועל הנהלת העירייה על ידי גורמי תיירות וגורמי נדל"ן, שתיכננו להקים פרוייקטים במקום.

משרד הביטחון ומפקדת חיל הים החליטו לסגור את מספנת חיל הים באילת, כדי לצמצם בהוצאות החיל, ולאחר שנתברר, כי אין כל הצדקה כלכלית להמשיך בהפעלתה בשל הצמצום בעבודות שביצעה. במסגרת זו החליט משרד הביטחון להעביר את ציוד המספנה והמבנים למספנת חיל הים בחיפה. על רקע זה הכריז ארגון עובדי צה"ל סכסוך עבודה, ועובדי המספנה נוקטים בימים האחרונים צעדים ארגוניים.

גורמי תיירות ונדל"ן באילת, ובכלל זה רשות הנמלים ומינהל מקרקעי ישראל, שגיבשו תוכניות עקרוניות לפרוייקטים תיירותיים בשטח המספנה, דורשים זה שנים ממשרד הביטחון לסגור את המספנה באילת. עם קבלת ההחלטה ברוח זו, החלו רשויות התיירות והמינהל בעבודות תכנון ראשוניות להקמת פרוייקטים בהיקף המוערך ב-600 מיליון דולר.

אריסון תיכנן להשקיע באיזור כ-300 מיליון דולר. מדובר בתוכנית להפעלת קווי שיט בין אילת לנמלי מצרים וירדן, הקמת פרוייקט תיירותי ענק ואטרקציות בנוסח דיסנילנד, בדומה לפרוייקט שבבעלות הקבוצה באיים הקאריביים, על שטח של 100 דונם. אריסון מבקש גם לקבל מרשות הנמלים זיכיון להפעיל מנמל אילת את אוניות הנוסעים, כאשר האטרקציות התיירותיות שיוקמו בשטח המספנה, ואתרי תיירות נוספים בארץ, יהוו חלק מה"קרוז ליין".

לדברי קדוש, בפגישה שיקיים עם שר הביטחון, יצחק מרדכי, בנושא המספנה, הוא יגיש לו תוכנית להפוך את המספנה לעסק כלכלי, שיעניק שירותים ליאכטות ולספינות פרטיות, בשיתוף פעולה עם רשות הנמלים. «מאת גדי גולן «ראש עיריית אילת ביטל תוכניות לפרוייקטים על שטח מספנת חיל הים «במטרה למנוע את סגירת המספנה * יציע להפעיל אותה עבור ספינות פרטיות