ראש עיריית אילת מאיים להשבית את העיר אם יועברו הטיסות לעקבה

משרד התחבורה: לנגנטל פעל בהתאם להחלטת ועדת מנכ"לים

ראש עיריית אילת, גבי קדוש, יכנס השבוע דיון במועצת העיר, בנושא סגירת שדה התעופה בעובדה לטיסות אזרחיות. משרד התחבורה הודיע בסוף השבוע, כי בסוף אוקטובר יופסקו הטיסות האזרחיות הבינלאומיות לעובדה, והן יועברו לשדה המשותף בעקבה. הוזמנו לדיון מנכ"ל המשרד, נחום לנגנטל, יו"ר התאחדות בתי המלון באילת, מנהל שדות התעופה אילת ועובדה, מנכ"ל רשות שדות התעופה, מנכ"לי ארקיע וישראייר ויו"ר לשכת המסחר באילת.

קדוש אמר ל"גלובס", כי הודעתו של לנגנטל נמסרה לפני קבלת החלטה בנושא בממשלה. זאת, לדברי קדוש, בניגוד לסיכומים, לפיהם כל החלטה על עתיד התעופה לאילת תתקבל בוועדה בה חברים מנכ"לי משרד ראש הממשלה, האוצר, התחבורה והתיירות וקדוש עצמו.

"התוכנית לגבי סגירת השדה תידון רק ב-31 במאי", אמר קדוש, "וייבחנו חלופות, כולל הפעלת שדה בינלאומי בעין-עברונה, או המשך הטיסות הבינלאומיות לעובדה וביצוע טיסות הפנים לשדה באילת. לנגנטל נוקט בשיטת הסלאמי, ואם יתקבלו החלטות חד-צדדיות, יהיו לכך השפעות קשות, כולל השבתת העיר".

לדברי קדוש, העירייה מתנגדת חד-משמעית להקמת טרמינל השדה המשותף במסוף הערבה. לדבריו, "לאורך כל המו"מ עם ירדן הובטח, כי מעמד אילת כיעד הטיסה יישמר, ושדה התעופה בה ימשיך להיות האחראי לקביעת לוחות הזמנים ולתיאום המטוסים הנוחתים בשדה המשותף. עם ביטול מעורבות זו, תהפוך אילת למעשה למעבר גבול יבשתי. חברות התעופה אינן נוהגות לפנות למסופי גבול יבשתיים; מסוף ערבה, שאינו שדה תעופה, לא יהיה כתובת לגיטימית לחברות".

קדוש טוען, כי קיימות שתי חלופות מעשיות בלבד - שדה עין-עברונה, והקמת טרמינל בצמוד לשדה התעופה הקיים. לדבריו, חלופת עין-עברונה טובה וזמינה בהרבה, שכן הוכנה לגביה תוכנית סטטוטורית, וחלקים ממנה אושרו בוועדה המחוזית ובמועצה הארצית לתיכנון ובנייה.

בתחילת החודש אישרה הממשלה את הצעת שר התחבורה, שאול יהלום, להגדיל את מספר הטיסות הבינלאומיות לנמל התעופה המשותף עקבה-אילת, לאחר טיסות הניסיון של אל-על וארקיע. במסגרת זו הוחלט להטיל על ועדת המנכ"לים להכין תוכנית לשדה המשותף, שיתבסס על תשתית נמל עקבה הקיים, כאשר הטרמינל הישראלי יהיה בשטח ישראל ובסמכות שלטונית ישראלית מלאה. הגישה אליו תהיה דרך שרוול שיחבר את הטרמינל עם שטח ישראל, ובצד הירדני יוקם טרמינל שני בשליטה ירדנית.

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה, כי לנגנטל פעל בהתאם להחלטות ועדת המנכ"לים לאיזור מפרץ אילת. לדברי המשרד, צפוי, כי תחילת הקמת הטרמינל החדש, באחת מהחלופות תתחיל עוד לפני אוקטובר השנה, מועד בו החליט לנגנטל להפסיק את הפעילות האזרחית בעובדה. «מאת דרור מרום וגדי גולן «ראש עיריית אילת מאיים להשבית את העיר אם יועברו הטיסות לעקבה «משרד התחבורה: לנגנטל פעל בהתאם להחלטת ועדת מנכ"לים «מאת דרור מרום וגדי גולן «ראש עיריית אילת מאיים להשבית את העיר אם יועברו הטיסות לעקבה «משרד התחבורה: לנגנטל פעל בהתאם להחלטת ועדת מנכ"לים