רובינשטיין וארבל מעריכים: התביעה תתקשה להוכיח כוונה פלילית של הנגבי, דרעי וליברמן

במקרה שיוחלט להגיש כנגדם כתב אישום * בחקירה התברר, כי לא נתגלתה קונספירציה פלילית מצד רה"מ למינוי בר-און

היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, ופרקליטת המדינה, עדנה ארבל, נוטים שלא להגיש כתבי אישום בפרשת בר-און - גם לא כנגד שר המשפטים, צחי הנגבי; מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אביגדור ליברמן; וראש סיעת ש"ס, ח"כ אריה דרעי. ההחלטה הסופית אם להימנע מהגשת כתבי אישום תתקבל רק מחר (ה').

נודע, כי ממצאי החקירה מצביעים בבירור על שנכתב ב"גלובס" מספר פעמים - כי לא נתגלתה קונספירציה פלילית מצד ראש הממשלה למינוי בר-און לכהונת היועץ המשפטי לממשלה.

נודע, כי לאחר התייעצויות בין רובינשטיין וארבל, וכן עם בכירי הפרקליטות ולשכת היועץ המשפטי לממשלה, הגיעו רובינשטיין וארבל למסקנה, לפיה גם אם יוגש כתב אישום כנגד מי מהשלושה, תתקשה התביעה להוכיח "כוונה פלילית" במעשיהם.

* צחי הנגבי - החשד כלפיו מתמקד בהעברת מידע מטעה, לכאורה, בישיבת הממשלה שהתקיימה ביום 10.1.97. הדעה הרווחת היא - התביעה תתקשה להוכיח בבית המשפט כי הנגבי פעל מתוך רצון להטעות את חברי הממשלה, וכן תתקשה לסתור את טענתו, לפיה לכל היותר מדובר בדיווח בלתי מדוייק ו/או בדיווח חסר, מתוך רשלנות גרידא, חוסר ניסיון או אף דיווח שנעשה על פי נורמת המינויים של היועצים הקודמים.

* ח"כ אריה דרעי - החשד כלפיו מתמקד בדבריו הוא, בערוץ 2 בטלוויזיה, לפיו התקשר אל אביגדור ליברמן וביקש/דרש ממנו להודיע לנתניהו על התנגדותו האולטימטיבית למינוי עו"ד דן אבי-יצחק לכהונת היועמ"ש. הדעה שהתגבשה: התביעה תתקשה להדוף את טיעוניו של דרעי, לפיהם העביר דרישה זו לנתניהו מתוך כוונה טהורה ובלעדית להגן על עצמו מפני "משיכת השטיח מתחת רגליו" - בדרך של מינוי פרקליטו, עו"ד אבי-יצחק, לכהונת היועמ"ש (דרעי שילם לאבי-יצחק שכר טירחה בסך של כ-1.8 מיליון דולר לפחות); וכן את טיעונו כי טירפוד מינויו של אבי-יצחק לא נועד למינוי עו"ד רוני בר-און לכהונה זו, אלא, כאמור, כדי להגן על האינטרסים המשפטיים השמורים עימו במשפטו הפלילי.

* אביגדור ליברמן - החשד כלפיו מתמקד בכך שהעביר איומים (מסרים), לכאורה, מדרעי אל נתניהו. הדעה הרווחת: התביעה תתקשה להתמודד עם גירסתו של ליברמן, לפיה נוכח תפקידו כמנכ"ל משרד ראש הממשלה, ראה זאת כחובתו להעביר מידע, מסרים ו/או דרישות מדרעי אל נתניהו.

כאמור, ההחלטה הסופית תתקבל מחר (ה'). ההחלטה הרשמית תפורסם תוך כמה ימים.

(ראה "גלובס הערב", עמ' 57) «מאת יואב יצחק «רובינשטיין וארבל מעריכים: התביעה תתקשה להוכיח כוונה פלילית של הנגבי, דרעי וליברמן «במקרה שיוחלט להגיש כנגדם כתב אישום * בחקירה התברר, כי לא נתגלתה קונספירציה פלילית מצד רה"מ למינוי בר-און