רוגוזין הגיעה לאחזקה של %20 ממניות פולגת: "אין לנו כוונה עוינת"

שווי מניות פולגת שבידי רוגוזין ושותפתה ההולנדית - 10 מיליון דולר

לקח לעזרא הראל, בעל השליטה בחברת רוגוזין תעשיות (באמצעות לידן), שישה חודשים, בהם עלתה מניית פולגת ביותר מ-%50, כדי להחליט להפוך לבעל מניות דומיננטי בחברה.

בסוף ינואר השנה דיווחה רוגוזין כי רכשה %5.7 מפולגת. בשוק המניות נפוצו באותה עת שמועות לפיהן בכוונת רוגוזין להשתלט על חברת הטקסטיל מקבוצת כלל. ואכן, התברר כי מספר שבועות לפני רכישת המניות דרך הבורסה, ניהל עזרא הראל מו"מ עם קונצרן כלל לרכישת השליטה, מגעים שלא עלו יפה.

פולגת, אחת מנושאות הדגל של ענף הטקסטיל המקומי, חשה בשנים האחרונות על בשרה את המשבר בענף. סגירת מפעל החברה באופקים עוררה הדים רבים בתקשורת והשפיעה גם על התוצאות העיסקיות של החברה - הפסד של 19.1 מיליון שקל ב-95'. אשתקד הצליחה פולגת להתאושש, עם רווח של 5.7 מיליון שקל. ברבעון הראשון של 97' חל שיפור נוסף בתוצאות העיסקיות - רווח של 3.9 מיליון שקל.

השיפור בתוצאות העיסקיות, כמו גם ההשקעות הגדולות בקווי הייצור של פולגת ונכסי הנדל"ן שבבעלות החברה, קרצו לעזרא הראל, אולם זמן קצר לאחר שדיווחה רוגוזין על הפיכתה לבעלת עניין בפולגת, מכרה החברה חלק מאחזקותיה וירדה מתחת לאחזקה של %5.

בשבוע האחרון שבה החברה ודיווחה על הפיכתה לבעלת עניין. במקביל, הודיעה גם חברה הולנדית (ג'נון הולדינגס) על אחזקה של %5.1 בחברה. היום התברר כי בין שני הגופים נוצר קשר לשיתוף פעולה.

במקביל, רכשה רוגוזין ביומיים האחרונים כ-%10 ממניות פולגת, רובם מגופים מוסדיים מחוץ לבורסה. בעקבות הרכישות האחרונות, הגיעה רוגוזין ל-%15 בהון ובהצבעה בפולגת, בעסקאות בהיקף של יותר מ-20 מיליון שקל, שיחד עם אחזקותיה של החברה ההולנדית, עימה צפוי להיחתם הסכם שיתוף פעולה, יגדילו את כוחה ל%20 בפולגת, בעלת העניין השניה בגודלה לאחר כלל תעשיות.

מנכ"ל לידן, יואב נבון, אמר היום, כי כוונת רוגוזין באמצעות שיתוף הפעולה היא להגיע למצב בו תוכל לאחד את רווחי פולגת בדו"חותיה הכספיים. אחזקה של %20 במניות פולגת היא תנאי הכרחי לצורך זה. מסתבר שברוגוזין פעלו מהר. בנוסף לרכישות האינטנסיביות בבורסה (באמצעות חברת ההשקעות אפסילון), יצרו ראשי הקבוצה לדברי נבון, קשר עם חברת ג'נון לשיתוף פעולה, יום לאחר שפורסם כי היא בעלת עניין בפולגת. לדברי נבון, אין לג'נון קשר לבעלי עניין ברוגוזין.

"אין לנו כוונה להמשיך ולרכוש מניות פולגת וגם אין לנו כוונה עויינת להתערב בניהול החברה. לא נגיד למנהלי פולגת מה לעשות. אנחנו מאמינים בחברה ובניהול שלה", אמר נבון, "אנחנו לא משקיעים בפולגת בשביל לעשות מכה וללכת. זו בהחלט כוונה להשקיע למספר שנים".

לדברי נבון, הכוונה היא להפוך את רוגוזין רוויית המזומנים לזרוע ההשקעות התעשייתיות של לידן. לפני שבועיים דיווחה החברה על אפשרות שתשקיע 34 מיליון שקל ברבע ממניות חברה לניהול נמל רוסטוק בגרמניה. הקבוצה שעימה פועלת רוגוזין בגרמניה מנוהלת על ידי הלורד יאנג, לשעבר נשיא כייבל אנד וויירלס הבריטית.

יתרות המזומנים של רוגוזין, שנובעות בעיקר מהנפקת הזכויות בחודש שעבר (47 מיליון שקל) וממכירת קרקעות מפעל החברה באשדוד לחברת החשמל בשלהי 95' (220 מיליון שקל), נוצלו בינתיים בעיקר לרכישת מלאי עבור מפעלי רוגוזין בישראל ובארה"ב, העוסקים בייצור בדי חיזוק לתעשיית הצמיגים.

בנוסף, השקיעה החברה סכומים לא מהותיים בקווי ייצור לבדים לא ארוגים ששימשו בעבר את חברת אפאר, בהקמת מלון בעיר נצרת ובמתקנים לטיהור מים. יואב נבון הדגיש היום, כי אין סינרגטיות בין פעילות הטקסטיל שמבצעת רוגוזין לבין פעילותה של פולגת. לדבריו, מדובר בחברה תעשייתית טובה בעלת פעילות עתירת טכנולוגיה, המשתלבת בסל ההשקעות שמבקשת רוגוזין לנהל. «מאת שי שלו «רוגוזין הגיעה לאחזקה של %20 ממניות פולגת: "אין לנו כוונה עוינת" «שווי מניות פולגת שבידי רוגוזין ושותפתה ההולנדית - 10 מיליון דולר