רוגוזין וניסן - במב"י על ספאנטק

חברת רוגוזין, באמצעות חברת הבת רוגוזין פיתוח ואחזקות, מנהלת מו"מ עם חברת ניסן תעשיות רפואיות לגבי התקשרות בהסכם במב"י (BUY ME BUY YOU. ההסכם מתייחס לאחזקות המשותפות של השתיים בחברת נירקו אחזקות ובחברה הבת שלה, ספאנטק תעשיות (לשעבר, חברת אפאר טבריה).

על פי מנגנון זה, יוכל כל אחד מהצדדים להציע לצד השני לרכוש ממנו את מניותיו תמורת מחיר מסויים, והצד השני יצטרך להודיע תוך פרק זמן שיוסכם על הצדדים אם ברצונו למכור את מניותיו במחיר המוצע או לרכוש את מניות הצד השני במחיר שייקבע על פי נוסחה בין הצדדים.

רוגוזין וניסן מחזיקות ב-%50 ממניותיה של נירקו, כל אחת, לאחר שרכשו במשותף את נכסי אפאר מידי כונס הנכסים של אפאר, שנקלעה לקשיים כספיים לפני 4 שנים. ספאנטק מפעל לייצור בד בלתי ארוג בטבריה בשיטה ייחודית, המשמש בעיקר לתעשיית המטליות הלחות ולמוצרי היגיינה. ספאנטק החלה בפעילותה בשנת 96' והיא מפעילה שני קווי ייצור. את שנת פעילותה הראשונה סיימה החברה עם מכירות של 23 מיליון שקל, רובן לחו"ל, כאשר יש לחברה תלות בלקוח עיקרי מהולנד.

ספאנטק מהווה כיום חלק ניכר מעסקיה של ניסן, המייצרת ציוד רפואי, ואשר נשלטת על ידי יחזקאל ניסן. לעומת זאת, עבור רוגוזין, שבשליטתו של עזרא הראל, עסקי ספאנטק הינם פחות משמעותיים בהיקפם. « «רוגוזין וניסן - במב"י על ספאנטק «