רשות העתיקות חידשה החפירות באתר של אפריקה-ישראל ברמת אביב - לאחר שהתברר שהקבר אינו של יהודי

אתרא קדישא קבעה כי הקבר שנמצא במקום הוא של גוי

רשות העתיקות חידשה היום (ד') את עבודתה בשטח מגדל המגורים שאפריקה ישראל עומדת לבנות ברמת-אביב. העבודות חודשו לאחר שאתמול (ג') התברר בבדיקה של אתרא קדישא, כי הקבר שנמצא במקום בתחילת השבוע היה של גוי ולא של יהודי.

עבודות רשות העתיקות הן בשלב שלפני תחילת עבודות החפירה של המגדל בן 21 הקומות, המיועד ל-77 דירות, שהוא השלב הראשון בבניית שכונת מגורים יוקרתית בת 400 דירות במקום. יזמי הפרוייקט הם בעלי הקרקע (משפחת ויטלה) וחברות אפריקה ישראל ולומיר.

אפריקה ישראל הודיעה היום, כי אם יתגלו עוד קברים תופסק שוב עבודת הרשות עד לבדיקה באילו קברים מדובר.

לפני כ-10 שנים הסתבכה אפריקה ישראל בפרשה כאובה כאשר התברר שמלון גני חמת בטבריה בנוי לכאורה על אתר של בית קברות יהודי עתיק. בפרשה היו מעורבים שרי ממשלה, הרבנות הראשית וגורמים בכירים במשק, עד שלבסוף נמצא פתרון, שלפיו בנו את האגף החדש של המלון על מבנה מיוחד מעל הקברים, דבר שהגדיל את ההשקעה בכמיליון וחצי דולר.

בשיא פרשת גני חמת הוציאו בתי דין של החרדים פסקי דין נגד חברת אפריקה ישראל וחברת הביטוח מגדל, שהיתה אז בשליטתה, וקראו לציבור החרדים להחרים חברות אלו.

לפני כשלוש שנים זכתה דניה סיבוס, בשליטת אפריקה ישראל, במיכרז מינהל מקרקעי ישראל בבניית שכונת מגורים חרדית באיזור רמות, ירושלים. החברה קנתה את המגרש בכ-8 מיליון ד'. לאחר זמן קצר התברר לחברה שהיא איננה מצליחה למכור דירות, משום שהגורמים החרדיים מחרימים את החברה, בעקבות פרשת גני חמת, למרות שאותה פרשה הוסדרה. דניה סיבוס נאלצה לבטל העיסקה. «מאת אלעזר לוין «רשות העתיקות חידשה החפירות באתר של אפריקה-ישראל ברמת אביב - לאחר שהתברר שהקבר אינו של יהודי «אתרא קדישא קבעה כי הקבר שנמצא במקום הוא של גוי