שגרירות מצרים מאשרת: אזרח ישראלי נעצר בחשד שהיה מעורב בעבירת ריגול

גילרמן: "מעצרו של עזאם ימים ספורים לפני הוועידה - יזום ומתוזמן"

שגרירות מצרים בתל אביב אישרה היום (ג'), כי אזרח ישראלי עצור במצרים והוא חשוד בעבירת ריגול. השגרירות אישרה למעשה לראשונה באופן רשמי את הידיעה על מעצרו של עזאם עזאם, תושב הכפר מראר. מקור מדיני בכיר בירושלים אמר לכתב סוכנות עתי"ם, כי עזאם עזאם לא הועסק ע"י מדינת ישראל או שירותי הבטחון שלה.

אישור על מעצרו של עזאם עזאם בחשד לעבירות בטחוניות נמסר לבני משפחתו בשיחה עם איש שגרירות מצרים בתל אביב. מידע זהה נמסר לאחיו של עזאם, וסע עזאם, הנמצא בקהיר, מהשלטונות המצריים. בני המשפחה אמרו, כי לעבירה המיוחסת אין כל בסיס במציאות וכי עזאם לא עסק מעולם בריגול. הוא יצא לקהיר בשליחות המשרד שבו הוא עובד כבר מספר שנים. בני המשפחה טענו, כי התפוצצות הפרשה כעת, בזמן ועידת קהיר, אינה מקרית.

אמש הודיעו גורמי משטרה בקהיר, כי עזאם עזאם נעצר בקהיר בחשד כי ריגל לטובת ישראל. אתמול הוארך מעצרו ב-15 יום. בהודעה נמסר עוד, כי עזאם הודה בחקירה ראשונה כי גוייס למוסד לאחר עליית נתניהו לשלטון, תמורת כסף רב. הוא נחשף בעת שניסה לגייס אזרח מצרי לרשת ריגול שביקש להקים בקהיר.

יועץ ראש הממשלה לנושא דרוזים, אסעד אסעד, יצא למצרים כדי לטפל בפרשת עזאם עזאם.

שר החוץ דוד לוי אמר לשר החוץ המצרי, עמרו מוסא, בפגישה שערכו השניים במרכז הקונגרסים בקאהיר בהשתתפות מנכ"ל משרד החוץ, איתן בנצור, כי "על מצרים לשחרר מיד את עזאם עזאם".

מוסא הגיע למשרדו של לוי במרכז הקונגרסים כדי להזמינו לארוחת הצהריים בהשתתפות הנשיא מובארק. לוי אמר למוסא, כי מטעמי כשרות אין בדעתו להצטרף לארוחה, אך השניים ערכו שיחה בת 20 דקות אשר הוגדרה: "ידידותית מאוד". עמרו מוסא הבטיח ללוי, כי יפנה את בקשתו לנשיא מצרים, חוסני מובארק.

"הודעת המעצר ערב פתיחת הוועידה בקהיר מעיבה מאוד על אווירת העסקים בוועידה", מסרו מספר חברים במשלחת הישראלית. להערכתם, נועד המהלך להרתיע אנשי עסקים מקומיים מכניסה לשת"פ עיסקי עם חברות ישראליות.

"העובדה, שימים ספורים לפני הוועידה עוצרים איש עסקים ישראלי, נראית לחלק מאיתנו לא מקרית, אלא יזומה ומתוזמנת", אמר נשיא איגוד לשכות המסחר, דני גילרמן. עם זאת הוסיף, כי אנשי העסקים המצרים דיווחו, כי קיבלו מסר מנשיא מצרים להיכנס לעסקים עם ישראל. «מאת אורה קורן והסוכנויות «שגרירות מצרים מאשרת: אזרח ישראלי נעצר בחשד שהיה מעורב בעבירת ריגול «גילרמן: "מעצרו של עזאם ימים ספורים לפני הוועידה - יזום ומתוזמן"