שו"פ: חב' מקרקעי מרכז היא בעלת הסמכות להחליט על סגירת הקניון

אפריקה-ישראל מחזיקה ב-%73 מהחברה; שותפותיה, מגדל ושו"פ, מתנגדות לסגירה

"החלטת דירקטוריון אפריקה-ישראל לסגור את קניון רמת אביב בשבת, אינה מחייבת". כך אמר היום (ב') ל"גלובס" יו"ר שיכון ופיתוח, איתן סורוקה. לדבריו, חברת מקרקעי מרכז היא בעלת הקניון, ורק היא מוסמכת להחליט בנושא.

אפריקה-ישראל היא בעלת %73 במקרקעי מרכז, מגדל בעלת %15.5 ושיכון ופיתוח בעלת %11. סורוקה אישר, כי שו"פ ומגדל מתאמות ביניהן את הפעילות בנושא זה. לדעת שתי החברות, סגירת הקניון בשבתות תפגע ברווחיותו.

סורוקה הוסיף, כי לאחר דיון בנושא סגירת הקניון בשבת בדירקטוריון מקרקעי מרכז, יחליטו שתי החברות אם לדרוש אסיפה כללית מיוחדת של בעלי המניות. שתי החברות לא יקבלו גם החלטה בשאלה אם למכור את חלקן בקניון, לפני גמר הדיון במוסדות החברה. שו"פ ומגדל עשויות להטיל באסיפה כללית וטו על החלטה לסגור את הקניון בשבת, מאחר שיש להן יותר מ-%25 מן המניות, ובכוחן למנוע אישור החלטות מיוחדות.

מקורות בכירים בשו"פ הביעו היום תמיהה על התנהגותו של לבייב בפרשה. לדבריהם, היה עליו לדעת מראש שהקניון מתוכנן לפעול בשבת, וכי סגירתו תפגע ברווחיות ובהכנסות. לדברי המקורות, המוצא הטוב ביותר לגבי לבייב הוא להציע למכירה את חלקו בקניון.

מקורות באפריקה-ישראל אמרו בתגובה, כי דירקטוריון החברה החליט על מדיניותה בנושא, וכי במידת הצורך, יידון הנושא גם בדירקטוריון מקרקעי מרכז. (ר' "גלובס הערב", עמ' 49). «מאת אלעזר לוין «שו"פ: חב' מקרקעי מרכז היא בעלת הסמכות להחליט על סגירת הקניון «אפריקה-ישראל מחזיקה ב-%73 מהחברה; שותפותיה, מגדל ושו"פ, מתנגדות לסגירה