שוקי ההון ברוסיה הגיבו בחיוב על מינוי קיריינקו לראש ממשלה בניסיון שלישי

יומיים לפני ההצבעה השלישית והגורלית על אישור המינוי, כבר החלה בורסת מוסקבה לעלות - בציפיה שהמינוי יגרום לכניסת הון זר

ביום ו' אישר הבית התחתון של הפרלמנט הרוסי, בהצבעה השלישית והאחרונה, את מינוי סרגיי קיריינקו (35) מועמדו של הנשיא ילצין, לתפקיד ראש ממשלת רוסיה. שוקי הכספים במוסקבה הגיבו בחיוב על המינוי, מתוך ציפיה שקיריינקו יאיץ את קצב הרפורמה הכלכלית ברוסיה.

אנליסטים במוסקבה מצפים כעת לראות מה יעשה קיריינקו, שהיה בעבר בנקאי, מנהל בחברת נפט ושר האנרגיה. יומיים לפני ההצבעה החל שוק המניות ברוסיה לעלות, על רקע הציפיה שצירי הפרלמנט יאשרו את מינוי קיריינקו בהצבעה השלישית, ולא יסתכנו בפיזור הפרלמנט. על פי חוקת רוסיה, אם לא מאושר מינוי ראש ממשלה בפעם השלישית, יכול הנשיא לפזר את הפרלמנט ולערוך בחירות.

המדד הרוסי העיקרי בן 105 המניות עלה ביום ו' ביותר מ-%2, וירד חזרה לרמה של 326.16 נקודות, עליה של %1.26 ליום ו-%4.31 לשבוע. גם נפח המסחר היה גדול יחסית, 109 מיליון דולר.

למרות שהשוק נסגר לפני ההכרזה הרשמית על אישור המינוי, ירדה תשואת אגרות החוב הממשלתיות לפרעון תוך שנה ביותר מ-1.5 נקודות, לרמה של כ-%30.6-%31 ואנליסטים מעריכים כי צפויה לה נפילה בימים או בשבועות הקרובים. שערי אגרות החוב הרוסיות הנקובות בדולרים עלו בלונדון.

מנהל המחקר בחברת ברוקרים במוסקבה אמר כי הוא מצפה כעת לכניסה של כסף חדש לרוסיה, כאשר חברות מובילות ינפיקו ניירות ערך. אנליסטים סבורים שאי הוודאות הפוליטית, המשבר באסיה, והירידה במחירי הנפט, תרמו לכך ששוק ניירות הערך הרוסי לא התאושש, וקצב הצמיחה הכלכלי הגיע לאפס ברבעון הראשון.

בנאומו בפרלמנט אמר קיריינקו כי קצב צמיחה נורמלי למדינה הוא %5-%6 לשנה, וכי רוסיה תוכל להגיע לרמה כזו תוך שנתיים-שלוש, אם תתחשב בכמה גורמים פנימיים וחיצוניים.

המשקיעים ברוסיה רוצים לראות מהר הוכחות לכך שקיריינקו שומר על משמעת במדיניות המטבע, ומעביר בפרלמנט את חוקי העמקת גביית המס שהכלכלה הרוסית צריכה באופן מיידי.

המשקיעים מעוניינים גם בפרטים על תוכנית ההפרטה שלו, ועל תוכנית הליברליזציה של מכירת הקרקעות. בשנה הבאה כבר ייערכו בחירות לפרלמנט, ולאחר שישה חודשים ייערכו גם בחירות לנשיאות, כך שחלון ההזדמנויות של קיריינקו מצומצם למדי.«רויטרס, מוסקבה«שוקי ההון ברוסיה הגיבו בחיוב על מינוי קיריינקו לראש ממשלה בניסיון שלישי«יומיים לפני ההצבעה השלישית והגורלית על אישור המינוי, כבר החלה בורסת מוסקבה לעלות - בציפיה שהמינוי יגרום לכניסת הון ז