שיווק והפצת "סיידר הגליל" מקוקה קולה ישראל לטמפו

מנכ"ל טמפו: החברות ישתפו פעולה בייצור ושיווק מוצרים נוספים * היקף המכירות - כ-15 מיליון דולר בשנה

שיווק והפצת מוצרי "סיידר הגליל" עובר מקוקה קולה ישראל לחברת טמפו. מנכ"ל טמפו, יקי ודמני, אמר, כי בכוונת החברות לשתף פעולה בייצור ושיווק מוצרים נוספים למוצרי סיידר הגליל, המייצרת משקאות על בסיס תפוחים.

ודמני אמר ל"גלובס", כי סיידר הגליל הוא מותג פרימיום בתחום המיצים, ואין לו כמעט מתחרים. לדבריו, תשקיע החברה בפיתוח מותגים משותפים שייוצרו במפעל סיידר הגליל בקרית שמונה. מדובר, ככל הנראה, בנקטרים על בסיס פירות.

במסגרת ההסכם תפיץ טמפו את המיצרים המיוצרים ע"י סיידר הגליל תמורת עמלה ממחזור המכירות. היקף המכירות של מוצרי סיידר הגליל מוערך בכ-%5 ממחזור המכירות של טמפו, כלומר בכ-25 מיליון שקל, לא כולל קווים נוספים שיכפילו את הייצור. טמפו התחייבה בהסכם לכמויות מינימום שנתיות. ההסכם נחתם ל-3 שנים, החל מה-1 ביוני 1998. בהסכם סוכם על מסגרת של עיסקה משותפת לייצור הפצה ושיווק של מוצרים חדשים על בסיס החזר עלויות ישירות, חלוקה בהוצאות שיווקיות והשקעות חדשות וחלוקת רווחים ביניהן.

בהנהלת טמפו רואים בהסכם עם סיידר הגליל צעד משמעותי בהרחבת הפעילות של טמפו בתחום המיצים. ההסכם בא כשלב נוסף בהעמקת אחיזתה של טמפו בשוק המיצים, בעקבות ההחדרה של משקה הג'אמפ במהלך 97', במהלכה נמכרו למעלה מ-20 מיליון בקבוקי ג'אמפ.

לא ניתן היה להשיג את תגובת קוקה קולה לידיעה. מנכ"ל סיידר הגליל, יצחק ערמוני, אמר היום (ב') ל"גלובס": "הערכנו שבקשר עם טמפו תהיה לנו הזדמנות עסקית טובה יותר, במסגרת האפשרויות לייצר מוצרים נוספים. במסגרת קוקה קולה יכולנו לייצר מוצרי סיידר בלבד, ולא יכולנו להיכנס לתחום המיצים והנקטרים, בגלל הסכם השיווק שיש לקוקה קולה עם פריגת, יצרנית המיצים.

לאחרונה הודיעה סיידר הגליל שהיא מחפשת משווק למשקאות האלכוהולים, שקוקה קולה סרבה לשווק. סיידר הגליל החלה לייצר ולשווק סידרת קוקטיילים בפחיות במותג "גולף". הסידרה משווקת מזה שנתיים לרוסיה, בהיקף של כ-4 מיליון דולר לשנה. מדובר במשקאות פרי, ללא חומרים משמרים, בתוספת %6 אלכוהול.

סיידר הגליל נמצאת בבעלות 30 קיבוצים ומושבים בגליל העליון וברמת הגולן. החברה מייצרת מיצים טבעיים על טהרת הפירות, מיצי תפוחים ומיצי תפוחים בתוספת רכזי מנגו ואפרסק. כמו כן מייצרת החברה סיידר אלכוהולי בתסיסה טבעית - אאוטסיידר. מחזור המכירות של סיידר הגליל עומד על כ-15 מיליון דולר בשנה. «מאת זהבה דברת «שיווק והפצת "סיידר הגליל" מקוקה קולה ישראל לטמפו «מנכ"ל טמפו: החברות ישתפו פעולה בייצור ושיווק מוצרים נוספים * היקף המכירות - כ-15 מיליון דולר בשנה «מאת זהבה דברת «שיווק והפצת "סיידר הגליל" מקוקה קולה ישראל לטמפו «מנכ"ל טמפו: החברות ישתפו פעולה בייצור ושיווק מוצרים נוספים * היקף המכירות - כ-15 מיליון דולר בשנה