שלאון קרית-גת מגביר קצב הייצור של מסיכות גז - קלט עשרות עובדים חדשים

נענה לבקשת משהב"ט להגדיל התפוקה * בשנים האחרונות צומצם הייצור בעקבות הפסקת התקצוב הממשלתי

מפעל שלאון בקרית-גת, לייצור מסיכות ומיגון נגד אב"כ, נערך לקלוט עשרות עובדים חדשים, ולהגביר את קצב הייצור של המסיכות, על מנת לתת מענה בטווח המיידי לביקוש הגבוה לאמצעי מיגון.

בשבועות האחרונים קיבלה הנהלת החברה הנחיה ממשרד הביטחון וממיפקדת פיקוד העורף, להיערך להגביר את הייצור של המסיכות ושאר אמצעי המיגון. זאת, בשל המתיחות הצבאית במפרץ הפרסי. על רקע זה, הוחלט לממש תוכנית רחבת היקף לריענון מסיכות המיגון לכלל האוכלוסיה.

בשנים האחרונות צומצם מאוד היקף הייצור במפעל שלאון, לאחר שהממשלה לא תיקצבה את התוכנית לחידוש ערכות המגן, בקצב התואם את הגידול באוכלוסיה ואת המשך שהותם של כ-300 אלף עובדים זרים. רק בחודשים האחרונים, על רקע המתיחות הגוברת, הוחלט להגביר את הייצור במפעל ונקלטו עובדים חדשים.

בשבועות האחרונים, על רקע ההסתערות של מאות אלפי תושבים על התחנות לריענון והחלפת המסיכות בכל רחבי הארץ, הנחתה מיפקדת פיקוד העורף את מפעל שלאון ומפעלים אחרים המייצרים ציוד מיגון, להגביר את הייצור. חלק לצורך הגידול הטבעי של התושבים והתושבים הזרים; ובעיקר לצורך חידוש המלאים במחסני החירום, שמתרוקנים בקצב מהיר בשל מבצע הריענון.

על פי בדיקות שקיימה מיפקדת פיקוד העורף, עולה, כי כיום יש מחסור של כ-340 אלף מסיכות אב"כ; ועד סוף השנה הנוכחית יצטבר המחסור לכ-700 אלף מסיכות. זאת, ללא העובדים הזרים והתיירים. אתמול (ג') הוחלט להעביר תקציב של 240 מיליון שקל לצורך מימון ההצטיידות לאמצעי מיגון, נוכח האיום המתגבר מצד עיראק.

תקציב ההצטיידות החדש יאפשר לממן ייצור של מאות אלפי מסיכות אב"כ חדשות, ועל רקע זה החלה הנהלת מפעל שלאון בגיוס עשרות עובדים חדשים, בעזרת שירות התעסוקה ועיריית קריית-גת. גיוס העובדים החדשים יאפשר ייצור שוטף, בשלוש משמרות. «מאת גדי גולן «שלאון קרית-גת מגביר קצב הייצור של מסיכות גז - קלט עשרות עובדים חדשים «נענה לבקשת משהב"ט להגדיל התפוקה * בשנים האחרונות צומצם הייצור בעקבות הפסקת התקצוב הממשלתי