שמואל צור ל"גלובס": נקש ועו"ד שיבולת מנסים ליצור דה-לגיטימציה של פעולותי

מגלה שהוגשו נגדו ונגד שגב תלונות אתיות ופליליות * "החלטות ועדת המשנה בכנסת לא יחייבו אותי"

כונס הנכסים הרשמי, עו"ד שמואל צור, טוען, כי ג'ו נקש, שהיה דירקטור בבנק צפון אמריקה, ופרקליטו, עו"ד אמנון שיבולת, חורגים מכללי המשחק, בכך שהם מעבירים את ההתמודדות על תשלום הפיצויים בהם חוייב נקש בשל התמוטטות הבנק מהזירה המשפטית למאבק אישי נגדו במישור הפוליטי, המקצועי ואפילו הפלילי, במטרה ליצור דה-לגיטימציה של פעולותיו.

צור גילה, כי בנוסף להפעלת עיתונאים וחברי כנסת, הוגשו נגדו ונגד נציגו בפירוק, עו"ד יוסי שגב, תביעות כספיות אישיות על מיליוני דולרים, וכן תלונות על הפרת האתיקה ללשכת עוה"ד, ואף תלונות על מעשים פליליים כביכול.

בראיון ל"גלובס" אומר צור, כי הוא נאלץ להתמודד עם מצב בלתי אפשרי זה כאשר ידיו קשורות, בהיותו עובד מדינה שהתמנה כחוק על ידי בית המשפט להיות המפרק של הבנק והמבצע של פסק הדין, שהורה לדירקטורים לשלם לבנק ישראל 160 מיליון דולר. הוא הדגיש, שכל פעולותיו נעשות לפי החוק והוראות בית המשפט, ומקובלות גם על בנק ישראל.

צור הגיב על הבירור שנערך איתו בימים אלה בוועדת הכספים, בעקבות הצעה לסדר היום של ח"כ בנימין בן-אליעזר, בטענה שהוא רודף את נקש שלא בצדק, ומבזבז על כך עשרות מיליוני שקלים מכספי הציבור.

צור טוען, כי נקש סבור שיצליח במאבק איתו במישור הציבורי יותר מאשר בזירה המשפטית. לדבריו, נקש "שופך דמעות תנין" על "גזל הקופה הציבורית", בשעה שהוא עצמו מסרב לשלם לאותה קופה את עשרות מיליוני הדולרים בהם חוייב, על פי פסק הדין של בית המשפט המחוזי בירושלים. לדבריו, נקש מנסה להסתיר את רכושו הרב, ואף הכריז על עצמו באופן תמוה כפושט רגל.

לדברי צור, לא ניתן לו בדיון הראשון בוועדת הכספים, שנערך לפני שבוע, להבהיר את פעולותיו, והוא מקווה, כי הדבר יתאפשר בוועדת המשנה שהוקמה לבדיקת הטענות, אשר תתחיל לפעול בספטמבר. מכל מקום, הודיע צור, כי כל החלטה שתתקבל בוועדה לגבי פעולותיו לא תחייב אותו, בהיותו כפוף אך ורק להוראות בית המשפט.

הראיון המלא - ב"גלובס הערב", עמ' 49. «מאת צבי לביא «שמואל צור ל"גלובס": נקש ועו"ד שיבולת מנסים ליצור דה-לגיטימציה של פעולותי «מגלה שהוגשו נגדו ונגד שגב תלונות אתיות ופליליות * "החלטות ועדת המשנה בכנסת לא יחייבו אותי"