שר הביטחון ביטל את התוכנית לסגור המספנה הצבאית באילת

משהב"ט פינה בסיס של חיל הים על הכרמל

שר הביטחון, יצחק מרדכי, החליט שלא לסגור את מספנת חיל הים באילת. במקום זאת, הוחלט בהנהלת משרד הביטחון לצמצם כמחצית מ-100 עובדי המספנה, המועסקים כאזרחים עובדי צה"ל.

בימים הקרובים יתקיים מו"מ בין משרד הביטחון למזכיר מועצת פועלי אילת, אבי אזולאי, ויו"ר ועד עובדי המספנה, על פרישת העובדים.

החלטתו של מרדכי התקבלה בעקבות פניות העובדים אליו ואל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שנתמכו על ידי גורמים נוספים המתנגדים לסגירה. אלה טענו, כי המספנה היא מפעל ציבורי בעל חשיבות לאומית במפרץ אילת, וכי "יציבותה הכלכלית והחברתית של אילת הינה נכס ביטחוני ואסטרטגי למדינה, והחלטה על סגירת המספנה תביא לפגיעה קשה בעיר".

משרד הביטחון ומפקדת חיל הים החליטו לפני כשנה לסגור את המספנה באילת, במטרה לצמצם בהוצאות. עלויות האחזקה של המספנה נאמדות במיליוני שקלים בשנה.

ההחלטה על הסגירה התקבלה בעקבות בדיקה של צוות בכיר במשרד הביטחון, שקבע כי אין כל הצדקה להמשיך באחזקת המספנה, וכי היא פועלת בעיקר כדי לספק תעסוקה לעובדיה, שכן חיל הים נוהג להעביר למטרה זו ספינות לתיקונים ושיפוצים מנמלי הים התיכון למספנה באילת.

לדברי מזכיר מועצת פועלי אילת, אבי אזולאי, למרות שההחלטה על ביטול סגירת המספנה היא מבורכת, הוא יפעל יחד עם ועד עובדי המספנה למנוע פיטורי עובדים. לדבריו, במו"מ שיתנהל עם משרד הביטחון הם ידרשו כי מצבת העובדים תצומצם על ידי הוצאת עובדים מבוגרים לגמלאות.

בתוך כך ראש עיריית חיפה, עמרם מצנע, סיכם השבוע עם צוות מיוחד של משרד הביטחון על פינוי מספר מחנות צבאיים באיזור חיפה. הקרקעות שיפונו, ייועדו לפיתוח נדל"ני. חלק מהקרקעות נמצאות באיזורים מבוקשים מאוד.

נודע, כי בימים אלה פונה בסיס של חיל הים על שטח של 40 דונם באיזור סטלה מאריס על הכרמל, הנחשב לאחד היקרים באיזור חיפה. הקרקע הושכרה לצה"ל על-ידי כת הכרמליטים הנוצרית, המפעילה בסמוך בית תפילה ומנזר. הכת הכרמליטית אמורה לתאם בתקופה הקרובה עם עיריית חיפה את שינוי ייעוד הקרקע.

בפגישה סוכם על קידום מאמצים לפינוי מיתקן ייצור ביטחוני השוכן על שטח של מאות דונמים בדרום חיפה, בסמוך לחוף הים, איזור בו מתוכנן פיתוח תיירותי נרחב, והקמת פרוייקט של מאות יחידות דיור ונופש.

בפגישה סוכם גם, כי יימשכו המאמצים לפנות גם את בסיס ביה"ס הטכני של חיל האוויר במפרץ חיפה, כדי לאפשר את המשך הפיתוח של שדה התעופה בחיפה. כמו כן סוכם להמשיך את המאמצים לפנות את מתחם האנטנות של גלי צה"ל, הממוקם בלב שכונה באיזור הכרמל. «מאת גדי גולן ודוד חיון «שר הביטחון ביטל את התוכנית לסגור המספנה הצבאית באילת «משהב"ט פינה בסיס של חיל הים על הכרמל