תגובה: השר קצב דווקא בסדר

ברצוני להגיב על המאמר "חגיגות ה-50 כמשל" (גלובס 22.1.98). השר משה קצב החליט בזמנו להתפטר מתפקידו כשר הממונה על אירועי ה-50, עקב ביקורת שהיתה לו כלפי יוסי פלד וחיים סלוצקי. הוא הסכים לחזור לתפקיד, לאחר התפטרות ראשי העמותה הקודמים, מסיבה אחת בלבד: האחריות הממלכתית לארגונם והצלחתם של אירועי שנת ה-50.

בניגוד לעצות שניתנו לו כי ידיר את רגליו מנושא בעייתי זה, העדיף משה קצב את האינטרס הממלכתי על פני האינטרס האישי, וקיבל על עצמו את האחריות.

למרות הקשיים, נכנס לעובי הקורה בשעת משבר קשה, גייס את יצחק מודעי לראשות העמותה, ועשה הכל לאפשר לו יד חופשית ככל האפשר בניהול עמותת האירועים.

ואמנם לפני כשבוע אישרה ועדת השרים בראשות קצב את לוח אירועי שנת ה-50, הכולל עשרות רבות של אירועים בפריסה על פני כל השנה.

נכון, לעיתים מתגלעים חילוקי דעות, אך אלו לא מהווים עילה לשבירת כלים ולאיומים בהתפטרות, ומשה קצב לא היה מעוניין בהתפטרותו של מודעי.

באשר לאירועי שנת 2000 - מי שיזם את הדו"ח על הצורך בהיערכות לשנת 2000 הוא השר קצב עצמו, ומי שדאג לכך שהממשלה תתכנס בדחיפות ותקבל החלטה על הקמת מינהלת לשנת 2000 וועדת שרים מיוחדת, הוא השר קצב עצמו.

המינהלת החלה כבר בעבודתה בניגוד למה שפורסם על ידכם.

במקביל יזם השר קצב פגישות דחופות ברומא עם האחראים מטעם הוותיקן על התכניות לשנת 2000, ואף הגיע לסיכום חשוב, על שיתוף נציג משרד התיירות בדיונים שיתקיימו שם בפברואר הקרוב.

הפגישה עם האפיפיור היוותה מהלך משלים למגעים התכופים עם הוותיקן, ומכל הבחינות היתה זו פגישה מוצלחת, שתניב ככל הנראה ביקור של האפיפיור בארץ, שהשלכותיו החיוביות על תנועת הצליינים לישראל ברורות.

השר משה קצב ערך אישית סיורים בכל אתרי הצליינות בירושלים, בנצרת, בטבריה וסובב כינרת, ערך דיונים רבים במשרדו ונפגש עם ראשי הכנסיות. « ! מוטי שילה, יועץ תקשורת «תגובה: השר קצב דווקא בסדר «