תדיראן תקשורת הכניסה שותפה אמריקנית לחברה בת לפי שווי של 200 מיליון דולר

חברת רייקם תשקיע 10 מיליון דולר תמורת %5 מחברה שתרכז את פעילות מוצרי האלחוט

חברת תדיראן תקשורת חתמה היום על הסכם לכניסה של משקיע אסטרטגי בחטיבת התקשורת האלחוטית שלה. חברת רייקם (Raychem) האמריקנית תשקיע סכום של 10 מיליון דולר ותקבל %5 מחברה בת שתוקם לצורך איכלוס הפעילות של החטיבה האלחוטית. העיסקה הזו גוזרת שווי של 200 מיליון דולר לחברה הבת, אשר תיקרא מעתה 'תדיראן תקשורת אלחוטית' (TT Wireless). מדובר, למעשה, בחברה המהווה קרוב למחצית משוויה של תדיראן תקשורת עצמה, אשר נסחרת כיום בשווי של כ-460 מיליון דולר. החברה האמריקנית קיבלה גם אופציה להגדיל את חלקה בחברה המשותפת עד לשיעור של %10 תמורת השקעה של כ-10 מיליון דולר נוספים.

תחום התקשורת האלחוטית נחשב לאחד התחומים היותר צומחים בתדיראן תקשורת, במיוחד מאז הדעיכה של מכירת המרכזיות לבזק. מוצרים אלו נועדו לחבר בשלב הביניים שבין המרכזות הציבוריות לצרכן התקשורת הסופי במטרה לחסוך את ההקמה של תשתית כבלי הנחושת היקרה.

בשנת 96' הסתכמו מכירותיה של תדיראן לתחום האלחוטי בלמעלה מ-20 מיליון דולר. השנה צמחו המכירות לכ-50 מיליון דולר והן מהוות למעלה מ-%10 מהכנסותיה של תדיראן תקשורת. תחום זה נחשב על פי ההערכות גם לרווחי יותר מהמוצרים המסורתיים של תדיראן תקשורת. הלקוחות העיקריים של תדיראן תקשורת בתחום האלחוטי מגיעים ממדינות מתפתחות המבקשות להקים תשתיות חדשות של מערכות טלפוניה. רייקם הינה חברה לציוד תקשורת טלפוני, והיא נהנית מנוכחות חזקה בשוק האמריקני. החברה מתמחה במוצרי גישה לטלפוניה, שזו קבוצת המוצרים המצוייה בתווך, בין המרכזיה הציבורית ללקוח הסופי. בנוסף לנוכחות בארה"ב, מוכרת רייקם את ציוד התקשורת שלה בכ-50 מדינות נוספות.

ב-12 החודשים שהסתיימו בחודש יוני האחרון, הסתכמו מכירותיה של רייקם ב-1.8 מיליארד דולר. הרווח הנקי שלה באותה תקופה הסתכם ב-253 מיליון דולר. החברה נסחרת בבורסה האמריקנית ושווי השוק שלה מתקרב ל-4 מיליארד דולר. רייקם מעסיקה כיום כ-8,700 עובדים.

מנהל הכספים של תדיראן תקשורת, חיים פישלר, ציין כי שיתוף הפעולה בין החברות יתמקד בחלק השיווקי. במסגרת זו תקבל רייקם זיכיונות לשווק את המוצרים האלחוטיים של תדיראן ללקוחות שונים, בעיקר בארה"ב. בתחום הפיתוח תמשיך תדיראן תקשורת לעסוק באופן עצמאי. חלקה של החברה החדשה נאמד ב-%5 מהשוק העולמי. להערכת תדיראן תקשורת היא תימנה מעתה על חמש החברות המובילות בתחום לצד מוטורולה, נורתל, אריקסון ויוז. «אפי לנדאו ועמי גינזבורג «תדיראן תקשורת הכניסה שותפה אמריקנית לחברה בת לפי שווי של 200 מיליון דולר «חברת רייקם תשקיע 10 מיליון דולר תמורת %5 מחברה שתרכז את פעילות מוצרי האלחוט