תדמור אישר את רכישת המקומון "הד הקריות" בידי "כלבו" של "הארץ"

אישר גם מיזוג שתי חברות שבבעלות צדיק בינו

הממונה על ההגבלים העיסקיים, ד"ר דוד תדמור, אישר היום (ב') שורה של מיזוגים. בין היתר, אושרה עיסקת רכישת הוצאת המקומונים הד הקריות, על ידי המקומון כלבו של עיתון הארץ.

כלבו של הארץ מוציאה לאור מקומונים באיזור חיפה, והד הקריות - באיזור הקריות, הגליל המערבי, נתניה וחדרה. בכל אחד מאיזורים אלו מופץ עיתון מקומי נוסף, בבעלות חלקית או מלאה של ידיעות תקשורת.

לדברי תדמור, המיזוג אינו מעלה חשש ממשי לפגיעה משמעותית בתחרות. זאת, משום שקיים בין החברות שיתוף פעולה שיווקי כבר עתה. כן קבע, כי מאחר ששתיהן מתמודדות מול קבוצת ידיעות תקשורת של ידיעות אחרונות, המהווה גוף דומיננטי ביותר, אין חשש לפגיעה בתחרות. בנוסף ציין את כניסתו המתוכננת של מקומון חדש לחיפה, בבעלות מעריב.

עוד אישר תדמור את מיזוג דון תעשיות והאחים דון עם לב אופיר. דון תעשיות והאחים דון הן חברות פרטיות העוסקות בקבלנות חשמל. החברות נמצאות במצב משפטי של הקפאת הליכים והסדר נושים. לב אופיר עוסקת בסיטונאות חומרי חשמל לבניה ועמודי תאורה.

בנוסף נתן תדמור אישור למיזוג בינו אחזקות ונרו חברה להשקעות. בינו אחזקות בבעלות צדיק בינו, והיא מחזיקה בהשקעותיו הפרטיות של בינו, שאינן משותפות לו ולמשפחת ליברמן. נרו נמצאת גם היא בבעלותו של בינו, ועוסקת במיגוון תחומים ובהם פירסום, תקשורת ועוד. על פי ההערכות, נועד המיזוג להסדיר את אחזקותיו של בינו, לקראת עיסקה אפשרית במניות פז. בינו מחזיק %6-%7 ממניות פז.

תדמור אישר גם את מיזוג איסתא ליינס, חברת הנסיעות של הסטודנטים, עם סע-תור. איסתא תרכוש את סע-תור, סוכנות נסיעות העוסקת במגוון שירותים קמעונאים. תדמור סבור, כי בשל הריבוי של סוכנויות נסיעות בישראל, אין חשש במיזוג לפגיעה בתחרות.

עוד אישר תדמור את עיסקת רכישת אדשה פרוייקטים על ידי אלרוב, באמצעות רכישת %71 מאדשה פיתוח ויזמות בעלת אדשה פרוייקטים. מדובר בעיסקה פנימית של העברת אחזקות מחברת-אם לחברת-בת, שתיהן בבעלות אלפרד אקירוב. «מאת אורנה רביב «תדמור אישר את רכישת המקומון "הד הקריות" בידי "כלבו" של "הארץ" «אישר גם מיזוג שתי חברות שבבעלות צדיק בינו