תיא מגייסת כוחות ונערכת לתחרות

המפיק אביב גלעדי הצטרף לאבי טיומקין ובני ברגמן, בעלי בי.טי.אי, במסגרת הקצאת %7.5 ממניות תיא תקשורת, תמורת 2 מיליון שקל * החברות הפועלות בתחום מחממות מנועים לקראת התחרות באמצעי התקשורת האלקטרוניים, והמהלך הוא חלק מההערכות של תיא

המפיק אביב גלעדי הצטרף לבעלי חברת בי.טי.אי, אבי טיומקין ובני ברגמן, במסגרת הקצאה של %7.5 ממניות תיא תקשורת, תמורת 2 מיליון שקל. המו"מ עם כל אחד מהשלושה נמשך זמן רב, ונסגר השבוע. יחד עם כתבי אופציה שקיבלו, תמורת 1.3 מיליון שקל, יחזיקו השלושה %10.4 מתיא תקשורת.

"שיתופם לא יפריע לניהול העיסקי, אבל תמורת השקעה מאוד קטנה רתמנו אותם לעגלה", אמר בכיר בתיא.

גלעדי מייצג ומפיק לא מעט אמנים, בינהם דודו טופז ויעל אבקסיס. אולפני הרצליה עובדים עבור רשת. האם משמעות ההסכם היא שטופז, למשל, יעבור לרשת?

אין איתם הסכם, ואין מחוייבות, אמרו בתיא. כמובן, שהעיסקה בוצעה מתוך אמונה שנשתף פעולה, ונעזור אחד לשני. חשוב לנו שגלעדי השקיע, אבל אין מחוייבות להעדיף את הדברים שהוא עושה, כמו שאין לו מחוייבות להעדיף אותנו.

גם גלעדי דוחה כל קשר בין הדברים. "רכשתי מניות של תיא כהשקעה כלכלית גרידא, ואמונה בחברה ובנכסים שלה, ומתוך הבנה עיסקית בתחום. אם היו מספיק מניות צפות שיכולתי לרכוש, הייתי קונה. אין כאן מהלך של שותפות, אלא השקעה כלכלית בתחום שקרוב ללבי", הוא אומר.

שיתופו של גלעדי נתפס בתיא כמהלך מוצלח. "ניהלנו איתם פלירט של שנה שנסחב, עד שנסגר. גלעדי הוא השחקן הכי חשוב ביזמות התוכן בארץ", אמרו היום בתיא.

אביב גלעדי הפקות עוסקת בייצוג והפקה עם מספר אמנים. בין האמנים, טופז ואבקסיס, כאמור, לצידם גם כוכבי "זהו זה חי" (הפקה שנרכשה על-ידי רשת), מוני מושונוב, שלמה בראבא, ודב גליקמן; יאיר ניצני, יעקב כהן, ודידי הררי, איתו מופקת תוכנית הרדיו דידי לוקאלי, שמשודרת בסינדיקציה ב-7 תחנות רדיו אזוריות. גלעדי גם שותף עם הבמאים שחר סגל, יריב גבר ונירית ירון בחברת פי.או.וי, שמפיקה פרסומות.

יותר מכל, מאפיינת כניסתם של השלושה 'טיומקין, ברגמן וגלעדי' לתיא תקשורת, את השינוי האסטרטגי שעושה החברה בשנתיים האחרונות. מהבעלות על אולפני הרצליה והאולפנים המאוחדים, שבעבר עסקו בקולנוע, פרשה החברה כנפיים כמעט לכל תחום בתקשורת.

במתחם החברה בהרצליה ממוקמת רשת, מזכייניות ערוץ 2, ו-%40 מפעילות האולפנים נובעת מהפקות של רשת; תיא היא גם בעלת שידורי פרסומת מאוחדים (שפ"מ), זכיינית הפרסום בקול ישראל; ומספטמבר 96' היא בעלת %50 מנגה תקשורת, שמפיקה ומשדרת את ערוצים 6 ו-8 של הכבלים, יחד עם אודי מירון ואיריס הוד, ומחזיקה ב"תיא ישיר מאוד", שעוסקת בדיוור ישיר.

לא מעט חברות בתחום מחממות מנועים לקראת פתיחת שוק התקשורת לתחרות. שרת התקשורת, לימור לבנת, מבטיחה זאת מעל כל במה, וזה גם מתקרב, לפי החוק. הזכיונות בערוץ 2 יסתיימו ב-99', בשנה הבאה יוחלט אם להאריכם או להוציא מכרז מחודש; מעט לאחר מכן, ב-2002, מסתיימים זכיונות הכבלים; ערוץ 1, כולו או חלקים ממנו, יופרטו; ערוצים ייעודיים בכבלים עומדים בפני מכרז. השוק כולו רוגש. זו תהיה מלחמת הכל בכל, אמרו בתיא, והם נערכים.

כשהשוק ייפתח לתחרות חופשית, החזקים יהיו חזקים יותר, אמר בכיר בחברה, ותיא רוצה להחזיק את שלושת התחומים: אמצעים, תוכן ומכירת מדיה.

לדברי מקורבים, המהלך הנוכחי משלים את התוכנית האסטרטגית של החברה לשנתיים הקרובות, להתחזק בצורה משמעותית הן בצד האמצעים והן בצד התוכן. בשביל לעשות את הדברים האלה צריך מומחיות והרבה כסף, אמרו. כך, הוסיפו, השילוב של טיומקין וברגמן מחד, כגייסי הון בשוקי חו"ל, ושל גלעדי מצד התוכן, יעשה טוב לחברה. «אביבה קרול «תיא מגייסת כוחות ונערכת לתחרות «המפיק אביב גלעדי הצטרף לאבי טיומקין ובני ברגמן, בעלי בי.טי.אי, במסגרת הקצאת %7.5 ממניות תיא תקשורת, תמורת 2 מיליון שקל * החברות הפועלות בתחום מחממות מנועים לקראת התחרות באמצעי התקשורת האלקטרוניים, והמהלך הוא חלק מההערכות של תיא