תפוסה נמוכה במלונות י-ם בדצמבר 96'; מלון המלך דוד %31 בלבד

הת' המלונות: הפרסומים על תפוסה מלאה בכריסטמס - שגויים

תפוסת המלונות בירושלים בדצמבר 96' היתה נמוכה בכ-%20 מהתפוסה בדצמבר 95'. כך נודע ל"גלובס". התפוסה במלונות עמדה על %47, לעומת תפוסה של %58 בדצמבר 95'. סך הכל נרשמו במלונות בעיר 115 אלף לינות תיירים, וכ-40 אלף לינות ישראלים.

כפי שנודע, נתוני ינואר ופברואר אינם גבוהים בהרבה, והתאוששות קלה ניכרת רק בהזמנות לחודשים מארס-אפריל.

נתוני דצמבר האחרון מדאיגים את מלונאי העיר, כיוון שבחודש דצמבר, במשך כ-10 ימי חג המולד, אמורים המלונות בעיר להיות מלאים, אולם השנה, עקב המשבר המתמשך בתיירות הנכנסת לא הגיעו תיירים, והתפוסה עמדה על נתונים נמוכים במיוחד, שפוגעים בריווחיות המלונות.

מבין המלונות המדורגים ב-5 כוכבים בירושלים, התפוסה הנמוכה ביותר נרשמה במלון המלך דוד של רשת מלונות דן, שעמדה על %31 בלבד, לעומת %48 בדצמבר 95'; במלון הולידי-אין קראון פלזה בירושלים נרשמה תפוסה של %49, לעומת %59 בדצמבר 95'; במלון רדיסון-מוריה מוריה ירושלים נרשמה תפוסה של %60 (%65 בדצמבר 95'); ובמלון שרתון פלאזה ירושלים נרשמה תפוסה של %63 (%65 בדצמבר 95').

מנכ"ל התאחדות המלונות בירושלים, יונתן הרפז, אמר בתגובה ל"גלובס", כי הפרסומים בעיתונות כי בימי כריסטמס התפוסה במלונות היתה מלאה - לא היו נכונים. "נמשכת מגמת הירידות בתיירות, שהחלה בפיגועים, אירועי הבחירות, מנהרת הכותל והסכם חברון. העולם חיכה לראות אם יהיו מהומות או שיחתמו על ההסכם, מהרגע שחתמו האווירה מתחילה להשתפר, ויש מלונות שמדווחים על הזמנות החל מחודש מארס, אבל ההזמנות עדיין לא מומשו, ויש לחכות לראותן", אמר. «מאת אביבה קרול «תפוסה נמוכה במלונות י-ם בדצמבר 96'; מלון המלך דוד %31 בלבד «הת' המלונות: הפרסומים על תפוסה מלאה בכריסטמס - שגויים