ג'נרל דיינמיקס תרכוש את יצרנית מטוסי המנהלים גאלפסטרים ב-5.3 מיליארד ד'

לג'נרל דיינמיקס זו חדירה חשובה לייצור אזרחי * פורסטמן-ליטל מחזיקה ב-%23 ממניות גאלפסטרים

יצרנית הנשק האמריקנית ג'נרל דיינמיקס, המקווה לשקם את הצמיחה שלה באמצעות חזרה לייצור מטוסים, סיכמה חוזה לרכישת יצרנית המטוסים גאלפסטרים ב-5.3 מיליארד דולר במניות.

המהלך הזה בא חודש לאחר שמשרד ההגנה האמריקני בלם ניסיון רכישה של ג'נרל דיינמיקס, שהיה הופך אותה לאחת הספקיות המובילות של ספינות לצי האמריקני. התפתחות זו מסמלת חריגה של ג'נרל דיינמיקס מהתמקדותה העיקרית עד עתה באספקת מוצרים ביטחוניים.

זו הכניסה הראשונה של החברה לשוק התעופה האזרחית מאז תחילת שנות ה-90. היא מנסה להגדיל את שולי הרווח ואת היקף ההזמנות, שהביאו את גאלפסטרים לתפוס %60 מהשוק הפורח העולמי למטוסי מנהלים.

העיסקה תיטיב עם חברת פורסטמן-ליטל, שמחזיקה ב-%23 ממניות גאלפסטרים, לאחר שנים קשות של עליות ומורדות. במהלך אחת הטלטלות בשוק מטוסי המנהלים הפסידה חברה זו את כל 200 מיליון הדולר שהחזיקה במניות גאלפסטרים. ערך נתח המניות שפורסטמן מכרה מוקדם יותר, יחד עם הנתח שהיא מחזיקה בגאלפסטרים כיום, עשוי להגיע ל-3 מיליארד דולר.

על פי מקורות המקורבים לג'נרל דיינמיקס, היא תנסה להגביר את הייצור בגאלפסטרים תוך שימוש במערכות תכנון ממוחשבות, וייעול תהליכי ייצור. ככל הנראה, תשמור ג'נרל דיינמיקס על כוח העבודה הקיים, 7,800 העובדים.

הפעילות המסחרית של החברה אמורה להתאים לגידול היציב והאיטי יותר של מכירות מוצרי ההגנה של ג'נרל דיינמיקס, המייצרת רכב משוריין, צוללות וספינות. בעבר ייצרה החברה את מטוס הקרב אף-16.

כל מניה של גאלפסטרים מסוואנה, ג'ורג'יה, תומר במניה של ג'נרל דיינמיקס, יחס שיעניק לבעלי מניות גאלפסטרים פרמיה של %29 על מחיר הסגירה של המניה ביום ו'.

חברי המנהלים של שתי החברות אישרו את העיסקה. ניקולס שבראג'ה, יו"ר ומנכ"ל ג'נרל דיינמיקס, יכהן בתפקידיו אלה בחברה המאוחדת. תיאודור פורסטמן, שותף בכיר בפורסטמן-ליטל, יישאר בתפקידו כיו"ר גאלפסטרים