קדבורי-שוופס צימצמה ב-%40 עיסקת מכירת מותגי משקאותיה לקוקה-קולה

ההסכם החדש מכסה 100 מדינות, לעומת 120 בהסכם מדצמבר, ולא חל על רוב מדינות אירופה עקב התנגדות רשויות ההגבלים שלהן

קדבורי שוופס, יצרנית הממתקים והמשקאות הרביעית בגודלה בעולם, דיווחה היום (ב') שהיא הפחיתה את מחירי מותגי המשקאות שהיא מוכרת לקוקה-קולה בכ-%40 ל-1.1 מיליארד דולר, לאחר שהעיסקה נתקלה בהתנגדות רשויות ההגבלים במדינות שונות בעולם.

ההסכם החדש בין החברות מכסה 100 מדינות, לעומת 120 מדינות בהסכם הקודם עליו נמסר בדצמבר. ההסכם החדש אינו כולל את מדינות האיחוד האירופי, מלבד בריטניה, אירלנד ויוון. גם נורווגיה ושווייץ לא יהיו חלק מההסכם החדש.

השינויים בהסכם בוצעו לאחר ששתי החברות נתקלו בהתנגדות רשויות ההגבלים באוסטרליה, מקסיקו, בלגיה ועוד. גם רשויות ההגבלים בגרמניה התכוונו להתנגד להסכם. האיחוד האירופי איים לקנוס את קוקה-קולה, על כך שניסתה לעקוף את רשות ההגבלים שלו ולקבל ישירות את אישור רשויות ההגבלים במדינות האיחוד.

בהודעת קדבורי נאמר כי שתי החברות הגיעו למסקנה שהתנגדות רשויות ההגבלים במדינות מסויימות באיחוד האירופי, תביא לעיכוב בלתי מתקבל על הדעת במימוש העיסקה. קדבורי מצפה להשלמת בדיקת ההסכם הנוכחי ע"י המדינות השונות עד יולי.

קדבורי שולטת על %15 משוק המשקאות המוגזים בארה"ב ורק ב-%3 מהשוק הזה במערב אירופה, מזרח אירופה ודרום אמריקה. היא שולטת גם ב-%2 באיזור אסיה והפסיפיק, ו-%4 באפריקה. המכירה לקוקה-קולה אמורה לסיע לקדבורי לבנות את חטיבת המשקאות שלה בארה"ב ואת חטיבת הממתקים שלה בעולם