פרומדיקו, משווקת סימילאק, בפרסום תוקפני נגד מטרנה

תגובת מטרנה: "טקטיקות זולות, המזכירות את תשדירי הבחירות"

חברת התרופות פרומדיקו, משווקת מזון התינוקות "סימילאק", יצאה היום (ה') בפרסום תוקפני נגד מתחרתה, מוצרי מעברות, יצרנית "מטרנה". במודעות שפרסמה פרומדיקו היא שוללת את הלגיטימיות של מרכיב ה-LC PUFA, המוצב במוקד מסע הפירסום של מטרנה.

המודעה של פרומדיקו פונה בכותרת: "הודעה חשובה לכל ההורים שנותנים לתינוקות שלהם LC-PUFA". בגוף המודעה מצוטטים כתבי עת מקצועיים ורשויות בריאות מחו"ל, לפיהם יעילות התוסף אינה מוכחת. עוד נכתב במודעה: "כל מוצרי סימיאלק אושרו לשימוש על ידי רשויות הבריאות המוסמכות בעולם".

דורון דבי, סמנכ"ל השיווק של פרומדיקו טוען, כי אין בכוונתו לתקוף את מוצרי מעברות, וכי הצעד בו נוקטת החברה הוא בבחינת שירות לציבור. "החלטנו שאנו חייבים לידע את האמהות בישראל, וניסינו לעשות זאת בצורה הכי עובדתית. כדאי שהאמהות ידעו, שבארה"ב ובקנדה אין אישור להעמיד על המדף מוצר שמכיל את התוסף הזה לתינוקות".

דבי אמר עוד ל"גלובס": "מאוד מפתיע אותי ששואלים אותי על כך שפרומדיקו התחילה להשתולל, בעוד שבעצם אנו עוברים כבר כמה חודשים של התקפות חוזרות ונשנות מצד המתחרים שלנו. הם ירדו לרמה מאוד בוטה ולא אתית בפעילות שלהם מולנו, ועל חלק מהדברים איני רוצה להרחיב".

מקורות בענף מסרו, כי בעלוני דיוור ישיר שמוציאה באחרונה מוצרי מעברות, היא מכפישה את פרומדיקו, באמצעות העברת מסר, כאילו חברת פרומדיקו יזמה את דו"ח "אובייקטיבי" מלפני כחודשיים, בו נקבע ש"סימילאק טופ" הוא המוצר המומלץ לתינוקות בישראל.

בהתייחס לדברים אמר דבי: "במטרנה מאוד נלחצו מהדו"ח, שקבע שסימילאק טופ הוא תחליף החלב הטוב ביותר לתינוקות, מבחינת המרכיבים החשובים להתפתחות התינוק. נכתב שם, שהתינוקות בישראל מהווים שפני ניסיונות של מרכיב ה-LC PUFA, מאחר והוא עדיין לא אושר על ידי רוב ארגוני הבריאות בעולם".

גלובס: אינך חושש שאתה תורם להעלאת המודעות לתוסף, שמהווה יתרון תחרותי של המתחרה?

דבי: "יכול להיות, אך המודעות לתוסף שנויה במחלוקת". דבי מתייחס לקמפיין ל"מטרנה פרימיום", שיצא ברבעון האחרון של 97', ונשא בחובו הבטחה פרסומית יוצאת דופן. על פי ההבטחה, תינוק שישתה "מטרנה פרימיום" יהיה יותר חכם מתינוק ששותה תחליף חלב אחר. זאת, בזכות מרכיב ה-LC PUFA ששולב במטרנה פרימיום - מרכיב טבעי שנמצא בחלב אם.

לדברי יצרנית מטרנה, מדובר במוצר היחיד שיש בו מרכיב התורם להתפתחות המוח. מסע הפרסום הקריאטיבי של קשר-בראל נשען על גאונות מוכחת של יחידי סגולה: אלברט איינשטיין, ביל גייטס ופרויד. תחת הסיסמא: "מי גאון של אמא?".

בספטמבר 97' הוסר קמפיין מטרנה פרימיום מהמרקע, בעקבות טענות שהעלתה פרומדיקו, על הטעיה מצד מטרנה. בעקבות בדיקת הטענות והתייעצות עם גורמים רפואיים קבעה מנהלת הפיקוח על הפירסומות ברשות, כי אין הטעייה בקמפיין "מטרנה פרימיום".

לפני כשנתיים החל משרד הבריאות במהלך להפסקת כל הפירסום של משווקות תחליפי החלב, בהתאם לאמנת הבריאות הבינלאומית, האוסרת על עידוד אמהות לוותר על הנקה.

תקציב הפרסום של מטרנה עבר לאחרונה למשרד באומן-בר-ריבנאי. במשרד אמרו היום כי פרומדיקו רוצה מלחמה ומצפה לתגובה ממוצרי מעברות, אך התגובה תבוא בזמן ובמקום שיראה לנכון.

מנהל השיווק של חברת מוצרי מעברות, דני שרף, מסר בתגובה: "מהלכי סימילארק לא הביאו לשינוי בנתח השוק שלה, ולכן פרומדיקו נוקטת באסטרטגיה של קניית דו"חות מ"אובייקטיבי" והשמצות ישירות ועקיפות של מטרנה. לצערי, למרות המלצות משרד הבריאות בארץ וגופים בינלאומיים אחרים בנושא ה-LC PUFA, ממשיכה פרומדיקו לתקוף בטקטיקות זולות, המזכירות את האוטובוסים המתפוצצים בתשדירי הבחירות. צר לנו כי פרומדיקו נוקטת בטקטיקה זו. ידוע לנו מארה"ב שחברת אבוט, יצרנית סימילאק נוקטת בדרכים דומות".

שוק תחליפי החלב מתחלק בין מטרנה (%46), סימילאק (%23) ורמדיה (%32). יותר ממחצית השיווק של מטרנה נזקפת למותג "מטרנה פרימיום"