לו דובס, נשיא חטיבת הכלכלה של סי.אן.אן, התפטר לטובת אתר אינטרנט בנושאי חלל

דובס יקבל אחזקת הון באתר Space.com שיושק ביולי *ההתפטרות נבעה גם ממאבק כוח עם נשיא החטיבה האמריקנית, שהורה לקטוע לעתים את תוכניות Moneyline הפופולריות

לו דובס, נשיא CNNfn, החטיבה הכלכלית של רשת CNN, וסגן נשיא הרשת, התפטר ויפתח מיזם אינטרנט הנקרא Space.com, שיספק חדשות בתחום החלל. דובס היה גם המגיש הראשי של תוכנית החדשות הכלכליות של הרשת, Moneyline.

דובס, 53, הצטרף ל-CNN עם הקמתה ב-1980, והחל להגיש את מהדורת Moneyline. ב-1995 פיקח דובס על הקמת חטיבת הטלוויזיה הכלכלית CNNfn ואתר האינטרנט שלה, ובאוגוסט 97' התמנה לנשיא CNNfn.

במסגרת תפקידו היה דובס אחראי על כ-%15 מנפח השידורים והתכנים בכל החטיבות של שידורי הטלוויזיה והרדיו של CNN. "אני אסיר תודה לטד טרנר וטום ג'ונסון (יו"ר חטיבת החדשות של סי.אן.אן) על ההזדמנות לסייע בבניית CNN כרשת חדשות טלוויזיה מהמעלה הראשונה", אמר דובס בהצהרה שפרסם.

על-פי הודעת סי-אן-אן יחזיק דובס בנתח הון בחברת האינטרנט Space.com, שתספק בידור וחדשות הנוגעים לחלל, כולל "ספייס פיקשן" עלילות בדיוניות מהחלל וחומרים למודיים לילדים על החלל. הגב הפיננסי החשוב ביותר של מיזם אינטרנטי זה הוא חברת ונרוק אסושיאייטס, קרן הון סיכון של משפחת רוקפלר.

לפי הוול סטריט ג'ורנל, עזיבת דובס נבעה מהחיכוכים שהלכו וגברו בשנה האחרונה בינו ובין ריק קפלן, נשיא החטיבה האמריקנית של CNN. בחודש שעבר הייתה ההתנגשות לכל רוחב החזית, כשקפלן החליט לקטוע את שידורי "Moneyline" כדי לשדר סיקור חי של מסיבת עתונאים נשיאותית.

לפי העיתון, עזיבת דובס היא מכה קשה הן לרשת והן לתאגיד האב שלה, טיים-וורנר. דובס, לבד מהיותו מייסד החטיבה הכלכלית CNNfn ב-1995, מילא תפקיד ניהולי ברשת. הוא נועד לשיחות רקע ותדרוך עם ראשי תאגידים וממשלות, שלאחר מכן הופיעו במקרים רבים בתוכניתו. באחרונה מילא דובס גם תפקיד מרכזי בארגון כמה אתרי חדשות פיננסיות ואחרות של טיים-וורנר ל"hub, או פורטל חדשות, שבאו, למשל, מהשבועון "טיים" ומהדו-שבועון "פורצ'ן" שבבעלות התאגיד.

דובס איים בעבר כמה פעמים בעזיבה, אך הודעתו אתמול באה בהפתעה, כתב וול סטריט ג'ורנל. בשנה שעברה הוא חתם עם הרשת על חוזה העסקה רב-שנתי חדש, ובאחרונה זכה בכמה מאבקים מקצועיים חשובים, כמו הארכת לוח השידורים היומי של CNNfn ל-18 שעות.

אתמול גילה דובס שנציגיו החלו לנהל מו"מ עם קרן ונרוק לפני כמה חודשים, וכי בשלב מסוים הוא שקל להיות מעורב במיזם החללי-אינטרנטי החדש רק כמשקיע פסיבי, "אך לאחר מכן גברה ההתרגשות מן המיזם ורציתי למלא חלק פעיל". Space.com תושק רשמית ב-20 ביולי, שהוא יום השנה ה-30 לצעד הראשון של ניל ארמסטרונג על הירח.

לוול סטריט ג'ורנל נודע שבימים האחרונים ניסו שני בכירי טיים-וורנר, טד טרנר, מייסד CNN וכיום סגן יו"ר טיים-וורנר, ומנכ"ל התאגיד, ג'רלד לוויין, לשכנע את דובס להישאר, בלא הצלחה. אחד הדברים הבלתי ברורים כעת הוא תנאי פרישתו של דובס, שהפר את חוזהו הרב-שנתי.

ברונו כהן, סגן נשיא בכיר בערוץ הפיננסי היריב CNBC, שנשאל אמש אם הערוץ שלו היה מעוניין לשכור את דובס, בעקבות פרישתו מ-CNN, השיב: "בוודאי. הוא אחד ממייסדי התקשורת הפיננסית, וב-17 שנות עבודתו בטלוויזיה שיעורי הצפיה שלו היו תמיד גבוהים. רק טיפשים לא מתעניינים בו"