רוגוזין מוכרת לכלל תעשיות אחזקותיה בפולגת ברווח הון של 7 מיליון שקל

המכירה, בתמורה כוללת של 55 מיליון שקל, במחיר הנמוך ב-%4-%2 ממחיר המניות בבורסה

עזרא הראל, בעל השליטה בקבוצת לידן, ויתר היום (ב') סופית על ניסיון ההשתלטות הכושל שלו על חברת הטקסטיל פולגת. רוגוזין וכלל תעשיות, החברה האם של פולגת, חתמו על הסכם לפיו תמכור רוגוזין לכלל תעשיות את אחזקותיה בפולגת. מדובר במניות המהוות %20.8 מההון של פולגת ו-%21.6 מהשליטה, והן יימכרו לכלל תעשיות תמורת 55.4 מיליון שקל. המכירה תיצור לרוגוזין רווח הון של 7 מיליון שקל, ברוטו.

על פי ההסכם בין הצדדים, המחיר שנקבע למניות ה-1 הוא 4.52 שקלים - נמוך ב-%3.8 ממחיר המניות אתמול בבורסה, שעומד על 4.7 שקלים למניה. מחיר מניות ה-4 בהסכם הוא 18.08 שקל - נמוך ב-%2.2 ממחיר המניות בבורסה.

מכירת מניות פולגת מתבצעת על ידי רוגוזין כשנתיים וחצי לאחר שהפכה לראשונה בעלת עניין בחברה. בינואר 98', שנה לאחר שהפכה בעלת עניין בפולגת, רכשה רוגוזין את אחזקותיה של חברת ג'אנון ההולנדית בפולגת, ובכך הגדילה משמעותית את אחיזתה בחברת הטקסטיל.

אריה מועלם, יו"ר הדירקטוריון של רוגוזין, אמר היום כי בחברת לא היו מעולם תוכניות השתלטות על פולגת, וכי ההשקעה בה היתה מתוך רצון "לקנות מניה של חברה טובה". האחזקה הגדולה בפולגת הוסברה על ידו ברצון לזכות בהשפעה על החברה. עם זאת, יצוין כי בתקופה בה כיהן יוסי רוזן בתפקיד מנכ"ל כלל תעשיות ניהלו הצדדים משא ומתן למכירת השליטה ברוגוזין לקבוצת לידן.

המו"מ הופסק עם כניסתו של רימון בן-שאול לתפקיד מנכ"ל כלל תעשיות. בן-שאול השלים את תוכנית ההבראה של פולגת, כשבין השאר יזם את מכירת רשת החנויות של פולגת לחברה האחות - כיתן. בנוסף, משלימה פולגת בימים אלה את מכירת המפעל לייצור בדי ג'ינס.

תוצאותיה של תוכנית ההבראה ניכרים היטב בדו"חות של פולגת ברבעונים האחרונים. את הרבעון הראשון של 99' סיימה ברווח נקי של 10.5 מיליון שקל, לאחר רווח של 8.8 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 98' ורווח של 7.5 מיליון שקל ברבעון השלישי של 98'.

הצלחת תוכנית ההבראה באה היטב לידי ביטוי במחיר המניות. בשנה האחרונה רשמו מניות ה-1 של החברה עלייה מצטברת של %125, ואילו מניות ה-5 עלייה מצטברת של %150. שווי השוק של פולגת עומד על 274 מיליון שקל, והונה העצמי על 222 מיליון שקל.

רכישת המניות מגדילה באופן משמעותי את אחזקותיה של כלל תעשיות בפולגת. לאחר השלמת העסקה, שמותנה באישורו של הממונה על ההגבלים העסקיים, תחזיק כלל תעשיות %68 מהונה של פולגת וב-%72.5 מזכויות ההצבעה.

רימון בן-שאול, מנכ"ל כלל תעשיות, אמר היום כי במסגרת פולגת פועלות היום שתי חברות בנות - בגיר, העוסקת בייצור ביגוד מחויט לגברים ופולגת טקסטיל, העוסקת בייצור בדי צמר. "אני מאמין שבגיר טרם מיצתה את כל השיפור האפשרי בפעילותה, ולכן ערכה אמור להמשיך לגדול בעתיד. זו גם הסיבה העיקרית לקניית מניות פולגת מרוגוזין", אומר בן-שאול