אינטרנט-בזק בינלאומי התחברה לצומת האינטרנט בקו 10 מ"ב בשנייה

החיבור יאפשר למנויי החברה לגלוש לאתרים ישראליים במהירות המקסימלית שמאפשר להם המודם

אפי לנדאו

חברת אינטרנט-בזק בינלאומי התחברה לצומת האינטרנט הישראלי (IIX) בקו ATM של 10 מגהביט בשנייה. הדבר יקל על מנויי החברה לגלוש באתרים הישראליים במהירות המקסימלית שמאפשר להם המודם המותקן במחשב.

לגולשים שאינם מנויי החברה יאפשר החיבור לצומת האינטרנט להיכנס לאתרים המצויים על גבי שרתי אינטרנט-בזק בינלאומי במהירות, וללא פקקים בין חוות השרתים לבין צומת ה-IIX.

מחלף האינטרנט הישראלי IIX, המקשר בין כל ספקי האינטרנט הפעילים, החל לפני שלושה חודשים חודשים לחבר את הספקים הגדולים בקישור מהיר מסוג ATM, המאפשר מהירויות של 25-10 מגהביט לשנייה, הגדולות בהרבה מאלו שהיו מקובלות עד כה בקווי הסיפרנת בני 2 מגהביט שהיו בשימוש עד כה. שני הספקים שכבר התחברו בטכנולוגיה זו, מלבד אינטרנט-בזק בינלאומי. הם נטוויז'ן ואינטרנט זהב.

החיבור בוצע בעקבות תחקיר של "גלובס" על הפקק של שוק האינטרנט הישראלי, שהיה בין חוות השרתים של נטוויז'ן בחיפה לבין IIX בפתח תקווה, ושמנע גלישה מהירה לאתרים מקומיים של גולשים שאינם מנויי נטוויז'ן. כתוצאה מאותו תחקיר, שכרה נטוויז'ן מבזק בתחילת מארס, באופן זמני, קו סיפרנת נוסף בן 2 מגהביט. לאחר מו"מ ארוך שנוהל, בין היתר, על דפי "גלובס", הסכימה בזק להתקין באתר נטוויז'ן מבואה לקו ATM ברשת הפנימית שלה, בזקום.

במקביל התקין איגוד האינטרנט הישראלי - שהיה זה שהחל את מהלך הלחצים בנושא - מבואה גדולה במיוחד של רשת בזקום, ברוחב פס של 155 מגהביט. זו תאפשר לכל ספקי האינטרנט העובדים ברשת בזקום, כולל נטוויז'ן, להתחבר ל-IIX בקווי ATM רחבי פס