הופסקה ההתקשרות בין סוכנות הדלק יונה אברך לבין חברת סונול

החברות עשויות להגיש תביעות הדדיות * יונה אברך תכניס התחנות לשותפות עם חב' אלון

הופסקה ההתקשרות ארוכת השנים בין סוכנות הדלק יונה אברך - סוכנות מוצרי הדלק הגדולה, לבין חברת סונול. המשמעות היא ש-44 תחנות חצר (תחנות פנימיות) שעבדו תחת המותג סונול, והיו בבעלות אברך, יפסיקו לשאת את שמה של סונול.

לטענת גורמים המקורבים ליונה אברך, הסוכנות היא זו שיזמה את הפסקת ההתקשרות, בשל סכסוך כספי קשה עם סונול. ואילו גורמים בסונול טוענים, כי סונול היא זו שיזמה את הפסקת ההתקשרות, בשל סכסוך כספי קשה. שתי החברות עשויות בימים הקרובים להגיש תביעות הדדיות האחת נגד השנייה בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים.

יונה אברך תעביר את התחנות לשותפות עם חברת הדלק אלון. הפגיעה הכלכלית בסונול היא מועטה, משום שמדובר בתחנות קטנות יחסית, בניגוד לתחנות הציבוריות. התחנות הפנימיות משרתות רק איזורים נקודתיים, כגון קיבוצים ומושבים. לשם השוואה, תחנת דלק ציבורית מצליחה מוכרת כמיליון ליטר בחודש, ואילו כל 44 תחנות החצר האמורות מוכרות בהיקף חודשי של כ-4 מיליון ליטר.

גורמים בסונול אמרו ל"גלובס": "לא רק שלא נפסיד כלכלית, אלא גם נרוויח, משום שאי כיבוד התחייבויות כספיות הביא לפגיעה כלכלית בסונול, והחברה מעדיפה להמשיך ולפעול ללא התחנות הזניחות הללו. אין שום רווח מהתחנות. אנחנו עצמנו החלטנו, בשל הסכסוך, להפסיק את הפעלת הדלקנים (מכשיר התידלוק האוטומטי) במהלך סוף השבוע האחרון, ובעקבות כך נוצר הפיצוץ הסופי בין הצדדים".

אלון ויונה אברך הודיעו היום על הקמת חברה משותפת בשם אברך אלון (J.V) כל צד יחזיק %50 בחברה המשותפת. אלון הודיעה, כי בשלב ראשון יפעילו הצדדים במשותף כ-60 תחנות דלק פנימיות בהתיישבות, כלומר אלון תוסיף 16 תחנות שבבעלותה לשותפות החדשה, מעבר לתחנות של יונה אברך