חברת בומברדיה הקנדית תספק קרונות דו קומתיים לרכבת ב-30 מיליון דולר

לחברה ניתנה אופציה לאספקת קרונות נוספים בהיקף של 180 מיליון דולר

החברה הקנדית בומברדיה זכתה במיכרז הבינלאומי של רכבת ישראל לאספקת קרונות דו קומתיים בהיקף התחלתי של 30 מיליון דולר. אם תמומש האופציה שניתנה לחברה עשוי היקף העיסקה להגיע ל-210 מיליון דולר. בומברדיה זכתה במיכרז, לאחר שהרכבת ביטלה זכיית החברה הרב לאומית ג'ק אלסטום, בשל אי יכולת החברה לעמוד בתנאים המוקדמים עליהם הוחלט במיכרז.

כפי שפורסם ב"גלובס", זכתה ג'ק אלסטום לפני כחודשיים במיכרז. בשעתו החליט מנכ"ל הרכבת, עמוס עוזני, כי הזכייה מותנית בשיפורים טכנולוגיים, שמטרתם להוסיף מושבים לקרונות ולהוזיל את עלויות המיכרז. ג'ק אלסטום הגישה הצעה מחודשת, שנדחתה על ידי הרכבת. במקביל, ניתנה גם לבומברדיה אפשרות לשפר את הצעתה, והוחלט להעדיף את החברה הקנדית.

תהיה זו הפעם הראשונה שהרכבת תרכוש קרונות דו קומתיים, וזאת במטרה להגדיל את כושר הסעת הנוסעים, במיוחד בקווים הפרבריים.

בשלב הראשון, בכוונת הרכבת לרכוש ארבעה מערכים של קרונות דו קומתיים בהיקף של 30 מיליון דולר. הקרונות יסופקו לרכבת תוך כשנה וחצי. בומברדיה קיבלה אופציה לאספקת 26 קרונות דו קומתיים נוספים בשנים הבאות. היקף העיסקה עשוי להסתכם ב-180 מיליון דולר נוספים, אם תמומש האופציה.

עוזני הוסיף, כי הוא מקווה שהמיכרז לאספקת קרונות הטילטינג (קרונות המאפשרים נסיעה במהירות של 160 קמ"ש) יסתיים בימים הקרובים. לדבריו, ישנה חשיבות למתן אישור תקציבי לגבי תחילת העבודות בקו ת"א-ירושלים, כך שניתן יהיה להפעיל בו את קרונות הטילטינג מיד עם קליטתם