חברת מיסטיקום חתמה על הסכם רישוי עם VLSI העולמית

LSIV מקבוצת פיליפס סמיקונדקטורס תשלם תמלוגים תמורת שימוש בטכנולוגיה של מיסטיקום

חברת מיסטיקום הישראלית חתמה על הסכם רישוי עם חברת המוליכים למחצה VLSI, חברה-בת של פיליפס סמיקונדקטורס. לפי ההסכם, תרכוש VLSI את הטכנולוגיה של מיסטיקום ותשלם לחברה תמלוגים עבור כל רכיב שתמכור. מיסטיקום מנתניה מתמחה בתכנון שבבים עבור תעשיית רשתות תקשורת הנתונים.

המוצר שנכלל בהסכם הוא מיסטיפיי 110 (MystiPHY‏011), מודול שיצא לשוק לפני כחודש, ומאיץ באופן משמעותי את מהירות פיתוח הרכיבים לתעשיית רשתות תקשורת נתונים. הוא משמש לפיתוח של רכיבים עבור כרטיסי רשת, מתגים, נתבים, מודמים לכבלים ועוד.

מיסטיקום היא חברת "קניין רוחני סיליקוני" (SIP או Silicon Intellectual Property). כלומר, היא אינה מייצרת את פיתוחיה, אלא מוכרת אותם באמצעות הסכמי תמלוגים ליצרניות השבבים. מדובר במודל עיסקי חדש יחסית, המאפשר לחברות היצרניות בתחום המוליכים למחצה לקצר את זמני הפיתוח שלהן ואת זמני הגעת המוצרים שלהם לשוק.

בין לקוחות החברה נמנות יצרניות מובילות של מוליכים למחצה בארה"ב, אירופה והמזרח הרחוק. בין בעלי המניות במיסטיקום: מייסד סאן מיקרוסיסטמס אנדי בכטולסהיים - וקרנות הון הסיכון פולריס ואקליפטוס הישראליות, ניוברי ונצ'רס האמריקנית ומייסדי החברה.

מיסטיקום הוקמה ב-97' על ידי ד"ר דוד אלמגור, והיא מעסיקה 30 עובדים, מהם 25 בישראל ו-5 בארה"ב. ב-98' כבר רשמה החברה הכנסות של כמה מיליוני דולרים.

אלה יעקב