פירלי האיטלקית זכתה במיכרז מד-1 להנחת כבל לאורך חופי ישראל, בהיקף 20 מיליון דולר

מד-1 ופלתל הפלשתינית חתמו הסכם להקמת תחנת נחיתה בעזה

חברת פירלי האיטלקית זכתה במכרז של מד-1 הישראלית להנחת כבל תת-ימי לאורך חופי ישראל. הכבל אמור לשמש גיבוי לכבל לב, ותשתית לצורך התחרות העתידית בשוק התקשורת המקומית בישראל. שם הכבל 1-IC, ועל פי הערכות, עלות הנחתו תסתכם ב-20 מיליון דולר. החלק הארי של סכום זה ישולם לפירלי.

החברה האיטלקית חברה גם בקונסורציום שהניח את הכבל התת-ימי החדש בין ישראל לאיטליה, לב. גם פרוייקט זה בוצע עבור חברת מד-1. עוד נודע, כי מד-1 חתמה הסכם עם חברת התקשורת של הרשות הפלשתינית, פלטל, ותקים תחנת נחיתה והפעלה של 1-IC בעזה.

הכבל, שיגיע בצפון עד נהריה, יכלול 48 סיבים אופטיים, הנקראים סיבי צל, שהקיבולת שלהם נקבעת לפי ציוד הקצה המחובר אליהם. היום, הקיבולת המקסימלית הידועה היא 1.2 טרהביט (1,200 גיגהביט) לסיב. לשם השוואה, כבל לב מכיל קיבולת מקסימלית של 20 גיגהביט. היקף הקיבולת ב-2 הכבלים התת ימים המופעלים על ידי בזק, אמוס וסיוס, אינו מגיע לגיגהביט אחד.

לכבל החדש, שיופעל ברבעון הראשון של שנת 2000, יהיו יציאות בנהריה, חיפה, חדרה, נתניה, תל אביב, אשדוד, אשקלון ועזה. הוא יוכל, למשל, לשמש גיבוי לרשת סיפון של חברות הכבלים במקום הגיבוי הלווייני הקיים היום, גיבוי לחברות הסלולריות, וציר מרכזי לתשתית לכל מתחרה בשוק המקומי. לדברי מנכ"ל מד-1, עמוס לסקר, ניתן יהיה להאריך את הכבל לחופי סוריה בצפון ומצרים בדרום, אם ייווצרו התנאים המדיניים והפוליטיים שיאפשרו זאת.

בהרצאה שנשא אתמול (ג') בכנס פתיחת שוק התקשורת לתחרות שערכו IDC וייזום גלובס, אמר לסקר כי המטרה האסטרטגית של מד-1 היא הקמת רשת משולבת של תשתית סיבים אופטיים תת-ימית ויבשתית, בדומה לרשתות גדולות יותר כמו גלובל קרוסינג ו-QWEST. החברה עומדת לבקש ממשרד התקשורת הרחבה של הרישיון גם לתחום היבשתי, ולהאריך את 1-IC גם לתוך המדינה, לנקודות מפתח כמו ירושלים למשל.

בחברת מד-1 שותפות טלקום איטליה, סיטה הקפריסאית, כללקום, עורק, גלובסקום וקמה תקשורת