רכבת ישראל ביטלה את זכיית חברת ג'ק אלסטום במיכרז הקרונות הדו-קומתיים

לאחר שהחברה לא הציגה שיפורים טכנולוגיים שהרכבת דרשה

רכבת ישראל ביטלה השבוע במפתיע את זכייתה של חברת הענק הרב לאומית ג'ק אלסטום במיכרז לאספקת קרונות דו-קומתיים. היקף המיכרז 210 מיליון דולר.

הזכייה בוטלה אחרי שג'ק אלסטום לא עמדה בדרישות להציג שיפורים טכנולוגיים מסויימים. כשהחליטה ועדת המיכרזים של הרכבת כי ג'ק אלסטום היא הזוכה במיכרז, היא התנתה את הזכייה באותם שיפורים.

בשלב ראשון, התכוונה רכבת ישראל לרכוש ארבעה מערכים של קרנות דו-קומתיים בהיקף כספי של 30 מיליון דולר. ג'ק אלסטום קיבלה אופציה לאספקת 26 קרונות דו-קומתיים נוספים בשנים הבאות, בהיקף כולל של כ-180 מיליון דולר.

זו הפעם הראשונה שהרכבת אמורה היתה לרכוש קרונות דו-קומתיים. מנכ"ל הרכבת, עמוס עוזני, אמר, כי החליט לבטל הזכייה במיכרז, אחרי שהתברר כי הטכנולוגיה שהציעה אלסטום אינה ישימה. בשעתו דרשה הרכבת מג'ק אלסטום להציג טכנולוגיה שתביא לתוספת מושבים בקרונות ולהפחתת המחיר.

בעקבות כך, הוחלט כעת ברכבת לבקש מג'ק אלסטום להגיש הצעה מחודשת. במקביל תינתן אפשרות גם למתמודדת השניה במיכרז, בומברדיה הקנדית, לשפר את הצעתה.

בשבועות הקרובים תחליט ועדת המיכרזים איזו מההצעות לקבל