קבוצת יעל תהפוך לחברת אחזקות-ותנפיק חברות בנות

החברות הבנות הראשונות שיונפקו: איי.אף.אן ושורקומפ

רוני ליפשיץ

משפחת קושיצקי, המחזיקה בקבוצת יעל, מבצעת רה-אירגון בחברות הקבוצה, במטרה להיערך להנפקת חלק מהחברות הבנות. קבוצת יעל כוללת כמה חברות ומעסיקה 550 עובדים. החברה הגדולה ביותר היא יעל תוכנה ומערכות, המעסיקה 250 עובדים, ומספקת שירותי הקמה ותמיכה במחסני נתונים, מסחר אלקטרוני בין עסקים, מערכות ERP מבוססי אורקל, חדרי עיסקאות לבנקים ועוד.

בשנת 76' רכשה משפחת קושיצקי את יעל תוכנה ומערכות, ששימשה עד אז כחברת המיחשוב של קופת חולים הכללית. המשפחה מחזיקה ב-%90 מהחברה באמצעות חברת וורינגטון הפועלת ממונטריאול שבקנדה, ועוסקת בתחומי הנדל"ן וחומרי הבניין באמריקה ובאירופה. משפחה קנדית יהודית נוספת ממונטריאול, משפחת קפלן, מחזיקה ב-%10 ממניות קבוצת יעל באמצעות החברה המשפחתית - סיפורד.

נציג המשפחה בחברה הוא יואל קושיצקי, שעלה לארץ לפני 23 שנה, ומנהל ישירות את החברה הבת SureComp. הארגון מחדש כולל את מינויו של איציק רכלבסקי, מנכ"ל יעל תוכנה ומערכות, לנשיא קבוצת יעל. הקבוצה תפעל כחברת אחזקות, שמתחתיה מצויות כל החברות הבנות.

עם סיום הארגון מחדש, תחזיק יעל ב-7 חברות בנות. החשובה שבהן תהיה יעל תוכנה ומערכות, אחת מחברות התוכנה הלא ציבוריות הגדולות בישראל. לצידה פועלת חברת SureComp, המעסיקה 120 עובדים. החברה פיתחה מערכת סחר בינלאומי בין בנקים. היא מספקת את המוצר ל-90 בנקים גדולים בעולם, ודורגה לא מזמן על ידי חברת גרטנר גרופ כחברה הבולטת בעולם בתחום זה.

נודע, כי בימים אלה מרחיבה שורקומפ את תחומי עיסוקה לאינטרנט. בין השאר, היא מפתחת מודול מסחר בנקאי בינלאומי המתבצע באינטרנט, ונמצאת במו"מ מתקדם עם חברת CommerceOne לגבי ייצוג בישראל של מערכת המסחר שלה בין עסקים לבין עצמם.

החברה הבת הגדולה השלישית היא IFN, העוסקת בתחומי הארכיבאות האופטית, בהטמעת תהליכי עבודה אירגוניים ובניהול מסמכים. IFN מעסיקה 50 עובדים, ומייצגת בארץ את FILENET ואת קודאק איסטמן. הפעילות המקומית של קודאק איסטמן נרכשה לפני שלושה חודשים מחברת כור תקשורת והתראה.

יתר החברות הבנות הן PROMIX, המספקת שרותי ייעוץ לטכנולוגיות מידע ותוכנות תיווך; לייב לינק, העוסקת בפיתוח תוכנה להמרה אוטומטית של מסמכי טקסט למסמכי HTML; חברת MOBIX, המפתחת תוכנות להעברת מידע בתקשורת אלחוטית; וחברת PRODAC, המפתחת תוכנות לבקרת ועיבוד נתונים בקווי ייצור.

נודע, כי קבוצת יעל מתכננת להנפיק בתחילה את חברת IFN. ככל הנראה, מייד לאחר מכן היא תנפיק את חברת שורקומפ