פסטיבל ויליפוד בשופרסל

את הצמיחה המהירה במכירות חייבת יבואנית המזון במידה רבה לשופרסל, שבשנים קודמות סיפקה לויליפוד כ-%50 מההכנסות

זה מספר שנים שיבואני המזון מביטים בקנאה על הצלחתם של האחים יוסי וצבי ויליגר, בעלי השליטה בחברת ויליפוד, הנסחרת בבורסה לפי שווי של 15 מיליון דולר. החברה, יבואנית ומשווקת של מוצרי מזון, החלה לפעול במחצית השניה של 1994, ומאז היא מגדילה את מכירותיה מדי שנה ומציגה רווחים גבוהים ביותר. הללו מזכירים יותר חברה הפועלת בתחום מוטה טכנולוגיה, מאשר כזו הנאבקת בענף תחרותי המתאפיין ברווחיות נמוכה.

ויליפוד מנוהלת ע"י האחים ויליגר, שנחשבים לאשפים בענף המזון (בעבר שלטו השניים בחברת ויליגר, כיום בקבוצת מאיר עזרא), עברה השנה לפעול ממרכז לוגיסטי ביבנה. היא מייבאת ממאות ספקים בעיקר שימורי דגים, ירקות ופירות, שמנים, קטניות, פיצוחים, פסטות ודברי מאפה.

בשנת 1997 גייסה ויליפוד כ-50 מיליון שקל במניות ובאג"ח, בשתי הנפקות שבוצעו בוול-סטריט ובת"א. מתשקיף הנפקת האג"ח של החברה באוקטובר 1997 עולה, כי לרשת שופרסל יש חלק נכבד בהצלחת החברה, לפחות בכל מה שקשור לקפיצה הגדולה במחזור המכירות.

בשנת 1995, עולה מהתשקיף, היוו הכנסותיה של ויליפוד ממכירות לשופרסל %17 מכלל מחזור המכירות, אך ב-1996 גדל שיעור המכירות לרשת ל-%47. במחצית הראשונה של 1997 הגיעו המכירות לשופרסל ל-%50 ממחזור המכירות של ויליפוד. סך המכירות של החברה לרשתות השיווק נע בתקופה זו בין %60 ל-%70.

בתשקיף נכתב, כי לוויליפוד תלות בשופרסל, שהיא הלקוח העיקרי של החברה. מדובר בשיעור מכירות נכבד ביותר, ללקוח בודד. חברת פוסידון מקבוצת מאיר עזרא, המתחרה הגדולה של ויליפוד בשוק המקומי, דיווחה ב-1998 על חמישה לקוחות בולטים, שמכירותיה לגדול ביניהם עמדו על %14.4 מהמחזור הכולל. לדברי פוסידון, המכירות לשופרסל נמוכות מ-%7.

ויליפוד היתה מעורבת בפסטיבלים ומבצעי ענק של השופרסל, ולאחרונה ניתן היה לרוכשים את מוצריה, החל מסכום של 99 שקל, לרכוש מכשירי וידאו במחיר מפתה של 199 דולר פלוס מע"מ.

בעבר, כאשר נשאל על קצב הצמיחה ולשיעורי הריווחיות הגבוהים של החברה, אמר יוסי ויליגר, כי החברה נהנתה מירידה בהיקף פעילותם של המתחרים, על רקע המיתון, ממקורות אספקה טובים, עיתוי רכישות מוצלח וכמובן מגב פיננסי רחב.

האחים ויליגר, אגב, תירגמו את הצלחת החברה לחשבון הבנק שלהם וחילקו ביניהם שכר בעלות של 11 מיליון שקל בשלוש השנים האחרונות