רמון: אין צורך בבניית בתים עבור יהודים בראס אל-עמוד

"כאשר חתמתי על תוכניות הבנייה בהר חומה, הכוונה היתה לשכונה יהודית ושכונה ערבית. מאז האמון בין ממשלת נתניהו והרשות הפלשתינית היתדרדר"

חיים רמון, שבמסגרת תפקידיו בממשלה יהיה ממונה על ירושלים, אמר היום (ג') שלדעתו אין צורך לבנות בתים עבור יהודים באיזור ראס אל-עמוד.

רמון ציין שהוא מתנגד לבנייה בתוך איזור המאוכלס ברובו ע"י ערבים.

לגבי הבנייה בהר חומה, הודה רמון שהוא חתם על תוכניות הבנייה כאשר הוא היה שר הפנים לפני כשלוש וחצי שנים, אבל לדבריו, הכוונה היתה אז לבנות שתי שכונות, אחת ליהודים והשנייה לערבים.

הוא הדגיש שלנוכח התערערות האמון בין ממשלת נתניהו לבין הרשות הפלשתינית, נוצר מצב חדש גם בהר חומה וממשלת ברק תצטרך להתמודד, בין היתר, גם עם הירושה הזו של ממשלת נתניהו.

הוא הזכיר שכאשר הוחלט על בנייה ליהודים ולערבים בהר חומה, שררו יחסי אמון בין ממשלת ישראל לבין הרשות הפלשתינית.

בתגובה לדברי רמון, פירסם הליכוד הודעה, בה הוא מזהיר שהדברים מלמדים על כוונת ממשלת ברק להקפיא את הבנייה בכל חלקי ירושלים.

בימים האחרונים נמסר שהיהודים בראס אל-עמוד הכינו את התשתית ליסודות לבניינים. הבנייה התעכבה בעבר, בעקבות בקשת ראש הממשלה היוצא, בנימין נתניהו, שביקש להמתין עד לאחר הבחירות.

בתוך כך, היום דווח שבצה"ל כבר הכינו ניירות עבודה לגבי המשך אפשרי של ביצוע הסכם וואי. על-פי ההסכם, השלב השני של הפינוי יהיה בשיעור של %5.

נראה שיישום הסכם וואי וחידוש התהליך המדיני יעלו לדיון במהלך פגישתו של ראש הממשלה, אהוד ברק, עם הנשיא קלינטון, פגישה שתתקיים בעוד כשבועיים.

ההערכות הן שבמהלך השבועות הקרובים ייפגש ברק גם עם נשיא מצרים, חוסני מובראק, המלך עבדאללה ויו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת.

המלך פאהד מערב הסעו דית קרא לקהיליה הבינלאומית להפעיל לחץ על ישראל, כדי לכפות עליה לסלק את המיכשולים העומדים בפני תהליך השלום במזרח התיכון.

"אנו קוראים לקהיליה הבינלאומית, ובעיקר לארה"ב, לעשות מאמצים גדולים כדי להעניק דחף לתהליך השלום, ולשים קץ ליהירות הישראלית", אמר המלך בפתיחת המושב החדש של ממשלתו.

המלך הסעודי, שדבריו צוטטו ע"י סוכנות הידיעות הסעודית הרשמית, הזהיר, כי "הסרבנות הישראלית מהווה איום תמידי לתהליך השלום".

"ברגע שבו העולם מצפה, כי הישראלים ייתמכו במאמצי השלום, הם ממשיכים להציב מכשולים ולפגוע במאמצים אלה, ואפילו ממשיכים במעשי התוקפנות נגד לבנון", הוא הטעים