ברק: היקף הנסיגה מהגולן ייקבע לאחר פתרון כל הבעיות עם סוריה

"מוכנים לפשרה קשה וכואבת עם סוריה" * ברק וקלינטון לפגישה מסכמת * אולברייט תגיע בסוף החודש

ראש הממשלה, אהוד ברק, עומד להיפגש פעם נוספת עם הנשיא קלינטון, לסיכום הדיונים במהלך פגישותיהם הקודמות בנוגע לחידוש תהליך השלום עם סוריה והרשות הפלשתינית.

נראה ששרת החוץ האמריקנית, מדלן אולברייט, שתבקר באיזור בסוף החודש, תנסה ליישם את הסיכומים בין קלינטון לברק. אולברייט תקיים מסע דילוגים באיזור ובין היתר, נועדו לה גם פגישות עם ראשי השלטון הסורי.

נראה שברק וקלינטון ייפגשו בכל כמה חודשים לבחינת התהליך המדיני. כזכור, ברק כבר הודיע על קביעת יעד של 15 חודשים להשגת הסכמים עם סוריה והרשות הפלשתינית.

בראיון לרשת סי.אן.אן הבהיר ברק, כי ניתן יהיה לטפל בהיקף הפשרה הטריטוריאלית עם סוריה רק לאחר שייפתרו כל יתר הבעיות.

"עלינו להסדיר את כל הבעיות שעל הפרק: לבנון, המים, פתיחת הגבולות, השגרירויות, הסדרי הביטחון, מערכות ההתרעה, ואף כמה עניינים הקשורים לשיתוף פעולה כלכלי. רק לאחר שכל ההיבטים האלה יטופלו, אז יהיה עלינו לבחון את היקף הפשרה הטריטוריאלית עם סוריה", ציין ברק.

"אני חושב שהעיתוי טוב, שזו העת לעשות שלום", הוא הוסיף.

הוא הדגיש את נכונותו להגיע "לפשרה קשה וכואבת עם סוריה" והביע את תקוותו להיפגש בבוא העת עם נשיא סוריה, חאפז אסד.

בתוך כך, סוריה מתחה היום (ב') ביקורת על מה שהגדירה "הצהרתו המאכזבת" של שר החוץ דוד לוי, שאמר כי ישראל לא תיסוג לקווי ה-4 ביוני 67'.

"הצהרתו של לוי מעוררת פסימיות. פירושה כי הצד הישראלי חוזר למדיניות שנועדה לתמרן, לעכב ולעקוף את ההחלטות הבינלאומיות ואת כל הקשור לזכויות הערבים", כתב עיתון אל-בעת', ביטאון מפלגת השלטון בסוריה.

"ודאי שעמדה כזו לא תתרום לתהליך השלום, אלא רק תחמיר ותסבך את העניינים ותחזיר את האיזור למערבולת של אירועים בלתי רצויים", הוסיף כותב המאמר.

בתוך כך, הוועד הפועל של אש"ף קרא לישראל ליישם את הסכם וואי במלואו, בתום ישיבה בת שעתיים ברמאללה.

"אנו דורשים את יישומו המלא של ההסכם שנחתם באוקטובר, הכולל בין היתר נסיגה ישראלית בשלושה שלבים - %13 משטח הגדה", נאמר בהודעה שהפיצה סוכנות הידיעות הפלשתינית.

"המשא ומתן על הסדר הקבע יוכל להתחיל רק לאחר יישום הסכם וואי וכל ההסכמים שנחתמו", נכתב עוד בהודעה.

הפלשתינים גם דורשים מישראל לשחרר את האסירים הפלשתינים, לשים קץ למדיניות ההתנחלות ולבטל את הצעדים החד-צדדיים שנקט ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו.

כן קרא הוועד הפועל לשתף את ארה"ב, רוסיה ואירופה במאמצי השלום, על מנת שניתן יהיה להשיג התקדמות בכל הערוצים עם הפלשתינים, עם לבנון ועם סוריה