עלות התכנון של הרכבת הקלה בת"א - 7 מיליון ד'

עלות התכנון המפורט של שני קווי הרכבת הקלה בתל אביב צפויה להגיע לכ-7 מיליון דולר. כך התברר לאחר שבשבוע שעבר הוחלט בחברת נת"ע לבחור בקבוצת סמלי (SEMALY) הצרפתית כמתכננת קו הרכבת הקלה ממערב ראשון לציון עד לתחנת ארלוזורוב. הצעת סמלי עמדה על כ-2.5 מיליון דולר.

לפני 3 חודשים, בחודש אפריל, נבחרה קבוצת דה-לו-קטאר (ברינקהוף) האנגלית כמתכננת הקו השני מבת ים לפתח תקווה. הצעת דה-לו-קטאר עמדה על 4.5 מיליון דולר. הנהלת נת"ע עדיין מקיימת משא ומתן עם שתי הקבוצות לסיכום המחיר הסופי של העבודות.

סמלי עובדת כבר עבור פרוייקט הרכבת הקלה בירושלים, שם היא מבצעת עתה חוות דעת שנייה על תכנון הקו שנעשה על ידי להמאייר הגרמנית. יחד עם החברה הצרפתית נמצאות בקבוצה החברות הישראליות גדיש ודגש הנדסה. חברת סמלי שייכת לקבוצה הצרפתית-אמריקנית EGIS בבעלות חלקית של תאגיד בכטל.

פרוייקט הסעת ההמונים בתל אביב, שהחל כפרוייקט של רכבת תחתית, עבר לאחרונה - בעקבות סיכום בין החברה הממשלתית נת"ע המנהלת את הפרוייקט לבין משרדי האוצר והתחבורה - הסבה לרכבת קלה.

עוד נודע, כי חברת LRTC הגרמנית זכתה במיכרז הסיסטם - חבילת תכנון כוללת של כל המערכות האלקטרו מכניות של הפרוייקט, ובכלל זה ציוד נייד (רכבות), מערכות חשמל, אספקת חשמל והזנה, תקשורת ובקרה, מערכות כירטוס וציוד בקרה בתחנות.

כל עבודות התכנון שניתנו עתה במיכרז מתוכננות להסתיים עד סוף השנה, ואז יוחלט סופית על החלופות ויתפרסם מיכרז להקמת הקו הראשון, הקו האדום. העלות המוערכת של הקמת קו זה, במקרה של רמת המנהור הגבוהה, מגיע לכמיליארד דולר