אושרה להפקדה תוכנית בית המעצר

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה אישרה להפקדה את תוכניות בית המעצר ומשטרת מחוז ירושלים. המבנים יוקמו בסמוך לבניין המטה הארצי של המשטרה, ליד גבעת התחמושת, על כביש מספר אחד. בית המעצר יוקם במקום בו נמצא כיום מגרש החנייה של המטה הארצי. מגרש החנייה יעבור לקומת המרתף של בית המעצר ויוקצו בו כ-1,000 מקומות חנייה, שישרתו את המטה הארצי ואת משטרת מחוז ירושלים.

מעבר לכביש מספר 1 מתוכננת תחנה של הרכבת הקלה. על פי התכנון יחבר גשר בין תחנת הרכבת ובנייני המשטרה ובית המעצר. חברי הוועדה ביקשו להקים מעבר תת קרקעי במקום הגשר המתוכנן, מאחר ובשל תנאי השטח הגשר יתנשא לגובה של 12 מ'. לדעת חברי הוועדה, הגשר מיותר ולא נגיש לזקנים ונכים. על פי החלטת הוועדה יבדוק מהנדס העיר את האפשרות להקים את המנהרה.

אנשי המשרד לאיכות הסביבה בוועדה דרשו לבנות קיר מסביב לבית המעצר, כדי שלא ניתן יהיה לצפות לתוכו ממלון הייאט ומהר הצופים הסמוך.

בית המעצר ומשטרת מחוז ירושלים יעברו למשכנם החדש ממגרש הרוסים שברחוב יפו. במתחם שיתפנה יוקמו בית מלון ובו 150 חדרים, בנייני מגורים, מרכז מסחרי, בתי קפה, גלריות וחניונים תת קרקעיים. המתכננים - אדריכלים יורם פוגל ויונתן שילוני